پایگاه خبری وب زوم
جمعه 7 اردیبهشت 1403
کد خبر: 2391
پ

 هزار و ۲۰۰ مدرسه با سرمایه‌گذاری ۱۸۰ میلیارد تومانی به شبکه هوشمند مدارس دانا متصل شده‌اند

سخنگوی دولت گفت: از میان ۳۸ هزار و ۶۷ مدرسۀ روستایی، ۱۳ هزار و ۶۳۶ مدرسه توسط ایرانسل به شبکۀ اینترنت دسترسی پیدا کرده‌اند.

علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست خبری گفت:  در حوزه آموزش و پرورش  نرخ پوشش پیش دبستانی روستایی از ۳۸ به ۷۱ درصد افزایش یافته و نرخ پوشش دانش آموزان روستایی نیز ۲۳ درصد رشد داشته است. بیش از ۳۲۰۰ مدرسه شبانه روزی در مناطق روستایی ایجاد شده و ۸۰ درصد فعالیت نهضت سوادآموزی در روستاها متوجه زنان است.

او در ادامه افزود: ۵۰ درصد مدارس آموزش و پرورش و ۳۰ درصد کلاس‌ها در مناطق روستایی تشکیل می شود و سالانه بیش از ۲۵۰ هزار معلم حداقل ۲۰۰ روز در مناطق روستایی حضور دارند. تمام مدارس خشتی و گلی که حدود ۱۰۰۰ کلاس بود جمع آوری شده است و بیش از ۷۸۰۰  پروژه با ۲۷ هزار کلاس روستایی با مساحتی بالغ بر ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع به گونه ای که هر روز به طور متوسط ۱۱ کلاس روستایی و در سراسر کشور حدود ۲۹ کلاس درس در این دولت احداث شده است.

ربیعی در پایان گفت:  از میان ۳۸ هزار و ۶۷ مدرسۀ روستایی، ۱۳ هزار و ۶۳۶ مدرسه توسط ایرانسل، ۴ هزار و ۴۸۲ مدرسه توسط همراه‌ اول و ۱۹ هزار و ۹۴۹ مدرسه نیز از طریق اینترنت ثابت شرکت مخابرات ایران، به شبکۀ اینترنت دسترسی پیدا کرده‌اند. تعداد ۳۸ هزار و ۳۳۳ مدرسۀ شهری نیز، از طریق اینترنت ثابت شرکت مخابرات ایران، به شبکۀ اینترنت متصل شده‌اند.

کلید واژه : ایرانسل علی ربیعی
ارسال دیدگاه