پایگاه خبری وب زوم
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403
کد خبر: 2481
پ

واکنش منتقدان به فیلم A Rainy Day in New York

فیلم یک روز بارانی در نیویورک (A Rainy Day in New York)، اثر جدید وودی آلن که به‌خاطر اتهامات به‌مدت ۲ سال بایگانی شده بود، اخیرا به‌نمایش درآمد اما نتوانست امتیازات خیلی بالایی را از منتقدان بگیرد.

فیلم A Rainy Day in New York یا در زبان فارسی «یک روز بارانی در نیویورک» یکی از جدیدترین آثار کمدی و رمانتیک ام‌پی‌آی مدیا گروپ (MPI Media Group) است که به‌دست کارگردان هنرمند و بسیار محبوبی به نام وودی آلن، که ساخت فیلم Annie Hall (آنی هال)، فیلم Hannah and Her Sisters (هانا و خواهرانش)، فیلم Midnight in Paris (نیمه شب در پاریس)، فیلم Crimes and Misdemeanors (جنایت و جنحه)، فیلم Manhattan (منهتن)، فیلم Match Point (امتیاز نهایی)، فیلم Stardust Memories (خاطرات استارداست) و فیلم The Purple Rose of Cairo (رز ارغوانی قاهره) و غیره را در رزومه خود دارد، ساخته شده است. در فیلم یک روز بارانی در نیویورک، بازیگران محبوب و بااستعدادی مانند تیموتی شالامی در نقش گتسبی ولز، ال فانینگ در نقش اشلی انرایت، سلینا گومز در نقش چن تایرل، جود لاو در نقش تد دیویدوف، دیگو لونا در نقش فراسیسکو وگا، لیو شرایبر در نقش رولند پولارد، کلی رورباچ در نقش تری، آنالی اشفرد در نقش لیلی و ربکا هال در نقش کانی دیویدوف و غیره حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم یک روز بارانی در نیویورک در تاریخ ۹ اکتبر (۱۸ مهر) در سرتاسر ایالات متحده به نمایش درآمد. لازم به ذکر است که ساخت این فیلم در سال ۲۰۱۸ به پایان رسید. اما به خاطر حاشیه‌هایی که حول محور وودی آلن و جنبش «من هم» به وجود آمده بود، شرکت آمازون استودیوز تصمیم گرفت که این فیلم را برای مدتی کنار بگذارد. تا به این لحظه این اثر کمدی امتیاز ۴۰ را از بین ۱۴ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده خود وودی آلن بوده است. در بحث تهیه کنندگی این اثر هم لتی آرونسون و اریکا آرونسون فعالیت کرده بودند. این فیلم به‌طور کلی نقدهای مختلفی دریافت کرد که اکثر آن‌ها در بخش متوسط قرار داشتند. اکثر منتقدان بر این باور بودند که بازیگران بسیار خوب این اثر توانستند ضعف‌های فیلمنامه و سطح متوسط آن را پوشش بدهند اما اصلا نمی‌توان افت وودی آلن را در این اثر نادیده گرفت. از طرف دیگر هم ۸۰ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر رمانتیک را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۴۱ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند.

از آن‌جا که اخیرا فیلم A Rainy Day in New York در ایالات متحده و همچنین کشور لهستان به نمایش درآمده، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم A Rainy Day in New York از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید: دو فرد جوان برای گذراندن تعطیلات آخر هفته خود به شهر نیویورک می‌روند. در آن‌جا آن‌ها به خاطر یک آب و هوای بد، یکدیگر را ملاقات می‌کنند؛ ملاقاتی که منجر به رخ دادن ماجراهای مختلفی می‌شود.

سلینا گومز همراه تیموتی شالامی زیر باران در فیلم A Rainy Day in New York

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم A Rainy Day in New York بیندازیم:

لیزا نسلسون | اسکرین دیلی

۸۰ از ۱۰۰

هرکس از تماشای هنرنمایی جذاب وودی آلن و فیلم A Rainy Day In New York اجتناب کند، خودش را از یک کمدی تلخ و شیرین که با هنرنمایی بازیگران خوبی تلفیق شده است، دور می‌کند.

جان بلیسدیل | سینِوو

۶۰ از ۱۰۰

نه عالی، نه خنده‌دار و در عین حال هم نه خیلی بد و نه افتضاح.

جیمز براردینلی | ریل ویوز

۵۰ از ۱۰۰

وودی آلن با فیلم A Rainy Day in New York در حال چرخاندن چرخ‌های خودش است. او دوباره به سراغ همان مضامین و ایده‌های آشنا از فیلم‌های قبلی و دیگر خود رفته است؛ ایده‌هایی که همان دفعه اول با کیفیت و جذابیت خیلی بیشتری ارائه شدند.

مارک اولسن | لس آنجلس تایمز

۴۰ از ۱۰۰

حتی اگر این اثر از بدترین فیلم‌های وودی آلن هم به حساب بیاید، اما باز هم یک سری از طرفداران هستند که از آن راضی خواهند بود و کاری می‌کنند که کل این زحمت ارزش خود را پیدا کند و یک تلاش بیهوده نباشد.

 

سلینا گومز همراه تیموتی شالامی در فیلم A Rainy Day in New York

سیمران هانس | آبزرور

۴۰ از ۱۰۰

اینطور به‌نظر می‌رسد که شخصیت‌ها و خط داستانی‌ها، به‌صورت کاملا تصادفی توسط یک تولید کننده طنز وودی آلنی انتخاب شده باشند.

پیتر بردشاو | گاردین

۴۰ از ۱۰۰

این فیلم دقیقا مثل یک تکه آدامسی است که بیش از حد جویده شده باشد: بدون هیچگونه مزه‌ای.

جسیکا کیانگ | ورایتی

۳۰ از ۱۰۰

این فیلم بازگشت به همان قلمرویی است که آلن در گذشته تا حد زیادی آن را پوشش داده بود. هیچوقت در کارهای آلن پیش نیامده بود که تا این حد از لحاظ زمانی خارج از آن دوره‌ای باشد که در حال به تصویر کشیدن آن است.

ایگناتی ویشنوتسکی | ای وی کلاب

۲۵ از ۱۰۰

این یک فیلم خیلی بد است که شاید یک یا دو جوک خوب در آن وجود داشته باشد و یک سری از کارهای نامناسب آلن هم در آن دیده شود.

 

ارسال دیدگاه