پایگاه خبری وب زوم
سه شنبه 28 فروردین 1403
کد خبر: 2999
پ

مشکل امنیتی باعث آغاز روند تغییر رمز عبور در اسپاتیفای شد

اسپاتیفای احتمال می‌دهد اطلاعات ۳۰۰ هزار کاربر این سرویس در خطر قرار گرفته باشد و به همین دلیل از کاربران در خواست کرده است رمز عبور خود را تغییر دهند.

در طول چند سال گذشته شاهد دزدیده شدن نام‌ کاربری، رمز عبور و سایر اطلاعات شخصی کاربران اینترنت بوده‌ایم؛ اطلاعاتی که از و‌ب‌سایت‌ها و دیتابیس‌های بزرگ دنیا دزدیده می‌شوند. پس بد نیست هر چند وقت یک‌بار رمزهای عبور خود را تغییر دهید تا از اطلاعاتتان سوء استفاده نشود. حالا به‌نظر می‌رسداطلاعات کاربران سرویس استریم موسیقی اسپاتیفای هم به خطر افتاده است.

این سرویس استریم موسیقی محبوب که میلیون‌ها کاربر در سرتاسر دنیا دارد، احتمال می‌دهد پس از کشف یک دیتابیس باز که شامل ۳۸۰ میلیون رکورد بوده است، اطلاعات ۳۰۰ هزار کاربر به خطر افتاده باشد. به همین دلیل اسپاتیفای روند تغییر رمزهای عبور را شروع کرده است. منابع مختلف به این موضوع اشاره کرده‌اند که به احتمال زیاد این دیتابیس مورد یک نوع حمله سایبری قرار گرفته است. البته باید به این موضوع اشاره کنیم اسپاتیفای هک نشده و این حمله سایبری در جای دیگری صورت گرفته است؛ اما ازآنجاکه مردم دوست دارند از یک رمز عبور در وب‌سایت‌ها و سرویس‌های مختلف استفاده کنند، اسپاتیفای احتمال می‌دهد اطلاعات کاربران این سرویس در خطر افتاده است. پس منطقی به‌نظر می‌رسد که کاربران رمز عبور خود را تغییر دهند.

اگر در زمان وارد شدن به اسپاتیفای پیام تغییر رمز عبور دریافت کردید، این کار را انجام بدهید و بد نیست ایمیل خود را هم چک کنید. همچنین بهتر است از نرم‌افزار مدیریت رمز عبور استفاده کنید.

کلید واژه : اسپاتیفای
ارسال دیدگاه