پایگاه خبری وب زوم
شنبه 1 اردیبهشت 1403
کد خبر: 3100
پ
«وب‌زوم» قابلیت جدید اینستاگرام را معرفی می‌کند:

اینستاگرام زنگوله‌دار شد

اگر صاحب صفحه عمومی باشید، در چند هفته اخیر بیشتر متوجه این موضوع شده‌اید که بازدید صفحه‌تان بسیار پایین‌تر از ماه گذشته شده است. شاید چند باری این موضوع را بررسی کرده‌اید که چرا دنبال‌کنندگان مانند سابق پست‌هایتان را نمی‌بینند و واکنشی به آن ندارند؟ چرا تعداد افراد حاضر در لایوهایتان کم شده؟ چرا در Explore خبری از پست‌هایتان نیست؟

اینستاگرام جزو اپلیکیشن‌هایی است که هر روز یک قابلیت جدید به قابلیت‌های قبلی خود اضافه می‌کند. این برنامه هر روز از جعبه جادویی خود یک جادو برای کاربران خود بیرون می‌آورد و آنها را هیجان زده می‌کند. قابلیت‌هایی که اگر استفاده صحیح از آن را بلد باشید به راحتی می‌توانید بازدید و کیفیت صفحه اینستاگرامتان را بالا ببرید.

 

وقتی که تصمیم می‌گیرید در اینستاگرام صفه عمومی داشته باشید و به دیگران اجازه مشاهده پست‌هایتان را می‌دهید یعنی فاکتور دیده شدن صفحه برایتان اهمیت بسیاری دارد. شما دوست دارید هر پستی را که با مخاطبان صفحه‌تان به اشتراک می‌گذارید، دیده شود و آنها درباره این پست‌ها نظر خود اعلام کنند. اگر این بازدیدها و واکنش دنبال‌کننده‌ها به پست شما زیاد باشد، اینستاگرام پستتان را در Explore قرار می‌دهد و باعث می‌شود که پست شما هر چه بیشتر و بیشتر دیده شود. در نهایت هم همین موضوع دنبال‌کننده‌های بیشتری به صفحه‌تان اضافه می‌کند.

 

افراد با دیدن پست شما در Explore به صفحه‌تان سر می‌زنند و اگر از مطالبی که به اشتراک گذاشته‌اید خوششان بیاید به دنبال‌کنندگانتان اضافه خواهند شد. به همین راحتی با اشتراک مطالب مفید می‌توانید دنبال‌کنندگان جدیدی را به صفحه‌تان اضافه کنید.

 

به طور کلی فاکتور دیده شدن در اینستاگرام بسیار مهم است خواه صفحه عمومی داشته باشید خواه صفحه اینستاگرامتان خصوصی باشد. زیرا وقتی عکس یا ویدئویی را به اشتراک می‌گذارید انتظار دارید که آن پست دیده شود.  

 

حال اگر صاحب صفحه عمومی باشید، در چند هفته اخیر بیشتر متوجه این موضوع شده‌اید که بازدید صفحه‌تان بسیار پایین‌تر از ماه گذشته شده است. شاید چند باری این موضوع را بررسی کرده‌اید که چرا دنبال‌کنندگان مانند سابق پست‌هایتان را نمی‌بینند و واکنشی به آن ندارند؟ چرا تعداد افراد حاضر در لایوهایتان کم شده؟ چرا در Explore خبری از پست‌هایتان نیست؟

 

چندی پیش اینستاگرام در یکی از آپدیت‌های خود قابلیتی را اضافه کرد که شما با هر بار ورود و باز کردن اپلیکیشن حتی اگر تمام پست‌هایی که به اشتراک گذاشته شده را ندیده باشید، این پست‌ها با خروج شما از اپلیکیشن به عنوان پست دیده شده تلقی و از روی Home شما برداشته می‌شد. این یکی از دلایل اصلی است که بازدیدکنندگان صفحه شما را پایین می‌آورد. بسیاری از صاحبان کسب و کار در اینستاگرام از این قابلیت شاکی هستند زیرا تمام کسب و کار آنها به دیده شدن رابطه مستقیم دارد و با این کار امکان فروش بیشتر محصول از آنها گرفته شده است.

 

اما اینستاگرام برای رفع این مشکل دست روی دست نگذاشت و به تازگی به تقلید از یوتیوب اما در قالب اپلیکیشن اینستاگرام گزینه «زنگوله» را فعال کرد. برای دیدن این گزینه باید به صفحه فرد یا فروشگاهی که آن را دنبال می‌کنید، بروید. در قسمت بالا سمت راست یعنی دقیقا کنار اسم صفحه موردنظرتان گزینه زنگوله را مشاهده خواهید کرد. به این زنگوله، زنگوله Notification می‌گویند. زمانیکه زنگوله را لمس می‌کنید 3 گزینه Post, Stories, IGTV که هر کدام کلید روشن و خاموش دارد برای شما به نمایش درمی‌آید. شما با روشن کردن این گزینه‌ها می‌توانید به صورت لحظه‌ای از تمام فعالیت صفحه مورد نظرتان آگاه شوید.

 

گزینه دیگر در این قابلیت Live Videos است که با انتخاب آن به صفحه دیگری منتقل می‌شوید و در آن قسمت می‌توانید تنظیمات مربوط به لایوها را انتخاب کنید. می‌توانید اجازه دهید که همه لایوها به شما اطلاع داده شود یا فقط برخی از آنها و یا اگر اصلا به دیدن لایو علاقه ای ندارید می‌توانید به طور کل از خیر این مورد بگذرید و برای همیشه خاموش نگهش دارید.

 

این قابلیت جدید اینستاگرام قابلیت بسیار خوب و کاربردی است که می‌تواند به بازدید صفحات با دنبال‌کنندگان بسیار بالا به نحو احسن کمک کند. بنابراین پیشنها ما به شما این است که هر چه زودتر این قابلیت را به دنبال‌کننده‌هایتان آموزش دهید تا در اسرع وقت بتوانید از آن استفاده کنید.

ارسال دیدگاه