پایگاه خبری وب زوم
شنبه 1 اردیبهشت 1403
کد خبر: 3198
پ

توییتر مشتری خدمات وب آمازون شد

شرکت توییتر برای پاسخگویی به حجم عظیم پستهایی که در این شبکه اجتماعی پست می شود، از خدمات وب آمازون برای کامل کردن ظرفیت رایانش خود استفاده می کند.

توییتر مدتها برای ذخیره و نمایش متن، عکسها و ویدیوهای منتشر شده در این شبکه اجتماعی، به دیتاسنترهای خود متکی بوده است. اما اکنون تحت یک قرارداد چند ساله، توییتر از خدمات وب آمازون (AWS) که زیرساخت ابری جهانی فراهم می کند، برای ارایه تایم لاینها در پلتفرم خود استفاده می کند.

در گرایش روزافزونی که تحت آن شرکتها به جای هزینه روی سرورهای داخلی و دیتاسنترهای شخصی، به خدمات نرم افزاری و رایانش ابری روی می آورند، خدمات وب آمازون پیشتاز بوده و به همراه رقیبانی نظیر مایکروسافت و گوگل با وعده افزایش یا کاهش سریع ظرفیت سرورهای شرکتها با توجه به نیاز آنها، مشتریان بزرگی را جلب کرده اند. برخی از مشتریان معروف خدمات وب آمازون، استارتاپهای های تک معروفی مانند نت فلیکس و Airbnb هستند.

توییتر انتقال بخشی از فناوری خود به خدمات ابری را در سالهای اخیر آغاز کرد و تحت قراردادی در سال ۲۰۱۸، بخشهایی از دیتاهای عظیم خود را به گوگل منتقل کرد.

شرکت توییتر اعلام کرد همکاری با خدمات ابری آمازون عملکرد محصولات این شرکت را با استفاده از دیتاسنترهایی که در نزدیکی محل زندگی مردم وجود دارد، بهبود خواهد بخشید. پاراگ آگراوال، مدیر فناوری توییتر اظهار کرد: توییتر همچنین با استفاده از خدمات آمازون می تواند قابلیتها را سریعتر عرضه کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مت گرامان، مدیر فروش و بازاریابی خدمات وب آمازون در مصاحبه ای اظهار کرد: پشت صحنه، توییتر سالها مشتری آمازون بوده است. افزایش اتکای توییتر به خدمات ابری به صرفه جویی مالی این شرکت کمک کرده و به طراحان اجازه می دهد روی محصولات دیگر کار کنند و این شرکت شبکه اجتماعی در مناطقی که دیتاسنتر ندارند، سریعتر رشد کند.

منبع: ایسنا

ارسال دیدگاه