پایگاه خبری وب زوم
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
کد خبر: 3256
پ
در «وب‌زوم» بخوانید:

چگونه در یوتیوب کانال بسازیم؟ - بخش اول

اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که دوست دارید از یوتیوب استفاده بیشتر و بهتری داشته باشید و حتی کسب درآمد کنید این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم صفر تا صد ساخت کانال در یوتیوب را به شما آموزش دهیم.

مدتی است که استفاده از یوتیوب و تولید محتوا در این برنامه در لیست روزانه بسیاری از اینفلوئنسرها و بلاگرها در اینستاگرام قرار گرفته است. شاید دیگر زمان آنکه بتوانیم ویدوئوهای بالاتر از 10 دقیقه را در IGTV اینستاگرام ببینیم گذشته باشد. زیرا صفحات پر مخاطب اینستاگرام دیگر ویدئوهای طولانی خود را در صفحه اینستاگرام خود قرار نمی‌دهند و فقط برای کنجکاو شدن مخاطب قسمت‌های هیجان‌انگیز ویدئو را در برش‌های کوچک به هم وصل شده در یک ویدئوی یک دقیقه‌ای در صفحه اینستاگرام می‌گذارند و بعد از طریق استوری کاربر را برای دیدن ویدئوی کامل به لینک کانال یوتیوب خود هدایت می‌کنند.

 

یکی از دلایل کوچ از اینستاگرام به یوتیوب که به تازگی باب شده است درآمد بیشتر و در قدم‌های بعدی کیفیت و دسترسی‌های بیشتر یوتیوب است که در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. البته که بحث استفاده از یوتیوب به دلیل فیلتر بودن و درآمدزایی از آن در داخل ایران کار راحتی نیست اما با یک جستجوی ساده می‌تواند یوتیوبرهای معروف ایرانی که درآمدهای خوبی از این برنامه دارند را پیدا کنید. چرا که در اکثر مواقع محدودیت باعث شکوفایی استعدادها می‌شود.

 

اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که دوست دارید از یوتیوب استفاده بیشتر و بهتری داشته باشید و حتی کسب درآمد کنید این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم صفر تا صد ساخت کانال در یوتیوب را به شما آموزش دهیم.

 

برای ساخت کانال یوتیوب احتیاج به یک جی‌میل دارید. اگر جی‌میل دارید که از آن استفاده کنید و اگر ندارید یک جی‌میل برای خود بسازید. حالا به سایت یوتیوب بروید. در قسمت بالا سمت راست گزینه Sign in را بزنید و با username و password جیمیل خود وارد یوتیوب شوید.

 

در این مرحله باز هم در قسمت بالا سمت راست که از آن طریق وارد یوتیوب شده‌اید یک گزینه به شکل ویدئو که یک + در آن است وجود دارد. روی آن کلیک کنید و گزینه upload video را فشار دهید و به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که در این صفحه باید گزینه Get stared را انتخاب کنید. در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود از شما این سوال را می‌پرسد که آیا می‌خواهید با جیمیلی که وارد شدید کانال بسازید و یا یک اسم مجزا انتخاب می‌کنید؟ پیشنهاد ما به شما این است که کمی خلاقیت به خرج دهید و برای کانال خود یک اسم مجزا انتخاب کنید.

 

در صفحه‌ای که برای شما باز خواهد شد اسم موردنظرتان را وارد می‌کنید و تیک زیر عکس را می‌زنید و روی گزینه create کلیک کنید. 

با این کار به صفحه دیگری وارد می‌شوید و در این صفحه یوتیوب اطلاعاتی شامل عکس، اطلاعات درباره محتوای کانال، اسم وبسایت، لینک و شبکه‌های اجتماعی شما را می‌خواهد. اگر هم دوست ندارید این کارها را انجام دهید که در انتهای صفحه گزینه set up later را می‌زنید. توجه کنید که پیش از ساخت کانال حتما به اسم و لوگوی خود فکر کنید. بعد از ذخیره کردن اطلاعات اولیه وارد صفحه اول کانال خود می‌شوید و حالا شما به همین راحتی یک کانال در یوتیوب به نام خود زده‌اید و می‌توانید محتوای ویدئویی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از این طریق درآمد کسب کنید.

 

اما صبر کنید. برای داشتن یک کانال خوب در یوتیوب لازم است که تنظیمات کانال خود را دستکاری کنید تا بتوانید استفاده بهتر و راحت‌تری از کانال خود داشته باشید و در نهایت محتوای با کیفیت‌تری در اختیار مخاطبان خود قرار دهید. پس برای دانستن این تنظیمات ما را در بخش دوم این گزارش همراهی کنید. 

کلید واژه : یوتیوب گوگل
ارسال دیدگاه