پایگاه خبری وب زوم
سه شنبه 28 فروردین 1403
کد خبر: 3339
پ

شبکه جهانی وب ۳۰ ساله شد

از روزی که شبکه جهانی وب وارد دنیای انسان‌ها شده، ۳۰ سال می‌گذرد و امروزه اکثر مردم در سراسر جهان روزانه از این پدیده‌ استفاده می‌کنند.

در تاریخ ۴ دی ۱۳۶۹ (۲۵ دسامبر ۱۹۹۰)، یعنی ۳۰ سال پیش، شبکه جهانی وب (World Wide Web) در ژنو سوئیس متولد شد تا کاربران بتوانند از طریق اینترنت به سرعت به وب‌سایت‌ها دسترسی داشته باشند. دو دانشمند علوم رایانه به نام‌های «تیم برنرز لی» و «رابرت کایو» اولین صفحه وب جهان را ایجاد کردند.

از آن زمان تا به امروز دنیای وب پیشرفت‌های زیادی را تجربه کرده و اینترنت میلیاردها نفر را در سراسر جهان به یکدیگر متصل کرده. اهمیت دنیای وب و اینترنت امسال افزایش چشمگیری یافت چرا که شیوع ویروس کرونا بسیاری از مردم را در سراسر جهان خانه‌نشین کرد.

بسیاری از ما در یکسال گذشته با استفاده از گوشی‌های هوشمند و اپ‌های مختلف و به وسیله دنیای وب با افراد ارتباط برقرار کرده‌ایم و همچنین خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام داده‌ایم. علاوه بر این، بسیاری از کارمندان در سراسر جهان هم دورکار شده‌اند و به دنیای وب وابسته هستند.

 

شبکه جهانی وب

وجود اینترنت و دنیای وب باعث شده شمار بالایی از مردم در سراسر جهان قادر به درآمدزایی از خانه باشند که البته این موضوع در سال ۲۰۲۰ اهمیت بیشتری پیدا کرد. همانطور که در سال‌های اخیر شاهد تغییرات زیادی در اینترنت و شبکه جهانی وب بودیم، در سال‌های آینده هم پیشرفت‌های زیادی را مشاهده خواهیم کرد.

تیم برنرز لی، خالق شبکه جهانی وب اخیرا یک پلتفرم به نام «Solid» را توسط کمپانی «Inrupt» ارائه کرده که نت غیرمتمرکز را یک گام به واقعیت نزدیکتر می‌کند. این پلتفرم باعث می‌شود کاربران کنترل بیشتری روی داده‌های خود داشته باشند و سوءاستفاده از اطلاعات شخصی کاهش پیدا کند. در حقیقت کاربران ساده‌تر از گذشته می‌توانند روی انتقال داده‌های خود کنترل داشته باشند.

منبع: دیجیاتو

ارسال دیدگاه