پایگاه خبری وب زوم
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403
کد خبر: 3446
پ

از اپلیکیشن موبایل کسب و کار خود چه انتظاراتی داشته باشیم؟

تکنولوژی امروزه همواره در حال هوشمندتر شدن می باشد و اکثر شرکت ها و کسب و کارها تمایل دارند سریعتر از طریق تلفن های همراه پیشرفت کنند.

تکنولوژی امروزه همواره در حال هوشمندتر شدن می باشد و اکثر شرکت ها و کسب و کارها تمایل دارند سریعتر از طریق تلفن های همراه پیشرفت کنند. توسعه دهندگان اپلیکیشن های موبایل روز به روز مسئولیت های مهم تری را دریافت می کنند. طراحان UI/UX باید شرایط طراحی اپلیکیشن را به خوبی درک کنند. طراحان باید از آخرین روند ها در طراحی اپلیکیشن های اندروید و iOS اطلاع داشته باشند. طراحان و توسعه دهندگان اپلیکیشن ها باید با یکدیگر همکاری کرده و اپلیکیشن ها را با توجه به محتوای اپلیکیشن با همه گزینه ها برای بهترین پلتفرمها و مولفه ها تنظیم کنند. طراحان باید از نزدیک با توسعه دهندگان اپلیکیشن همکاری کنند و همچنین صفحه های طراحی شده و اجزای سفارشی باید پاسخگوی نیازهای مشتریان باشد. طراحی اپلیکیشن باید با عملکرد و مدیریت حافظه اپلیکیشن ها مطابقت داشته باشد. مولفه های سفارشی، به ویژه مواردی که برای اقدامات لازم به اطلاعات نیاز دارند و انیمیشن ها نیز باید توسط UX/UI پشتیبانی شوند. طراحی یک راهنمای مهم برای توسعه اپلیکیشن می باشد که به طور منظم در بسیاری از اپلیکیشن ها نادیده گرفته می شود.

در این دنیای پرتحرک و پر جنب و جوش، کسب و کارها باید به دنبال فرصت های جدیدتری باشند تا به آن ها در ایجاد تعامل بهتر با مشتری، هویت برند و یافتن جریان های جدید درآمدزایی کمک کند. با مشاغل بیشتر و مخاطبان هدف بیشتر که از راه حل های دیجیتال استفاده می کنند، مشاغل باید راه حل های خود را بر روی بستر دیجیتال طراحی کنند. ساختن و طراحی اپلیکیشن جذاب یا وب سایت جذاب می تواند بسیار مفید باشد، اما داشتن یک راه حل منحصر بفرد و جذاب که بتواند به ان ها در این بازار رقابتی کمک کند یک چالش بسیار مهم است.

چرا طراحی اپلیکیشن مبتنی بر UI/UX برای کسب و کارها مهم می باشد؟

طراحی اپلیکیشن

  •  برندینگ سازمانی

هنگامیکه مشتری مدام از محصولات یا خدمات یک کسب و کار استفاده می کند و از آن راضی باشد، پروسه وفاداری مشتری آغاز می شود. هنگامی که برای ارائه تجربه کاربری و رابط کاربری پیشرفته تر کار می کنید، شانس داشتن مشتریان خوشحال تر را افزایش می دهید. مشتریان خوشحال باعث ایجاد اعتبار تجاری می شوند و این امر با افزایش فروش همراه است.

  • افزایش ترافیک

اگر اپلیکیشن یا وب سایت شما از تجربه کاربری و رابط کاربری بهتری برخوردار باشد، پس ترافیک بیشتری را نیز تجربه خواهد کرد که باعث می شود مشتریان بیشتری را حفظ کنید و حتی مشتریان جدیدی را نیز بدست آورید. رقابت شدیدی در بازار وجود دارد و یک طراحی جذاب می تواند به شما کمک کند تا یک پایگاه قوی برای خود در بازار ایجاد کنید.

  • رضایت کاربران

قبل از ایجاد UX/UI برای اپلیکیشن یا وب سایت خود، باید بدانید که مخاطبان شما به دنبال چه هستند. طراحی بهتر به این معنی است که شما قادر خواهید بود که کاربران خود را برای مدت طولانی تری مشغول نگه دارید و محتوای بهتری را ارائه دهید. اگر کاربر از تجربه خود راضی باشد، از خدماتی که شما ارائه می دهید استفاده خواهد کرد.

  • صرفه جویی در زمان و هزینه

توسعه پیشرفته UX/UI  می تواند یک سرمایه گذاری جدی برای اپلیکیشن و سایت شما باشد اما اگر درست انجام شود. این امر باعث می شود مشکلات تکراری کاهش یابد و حتی آن ها را در سطح گسترده تر، از بین ببرد. بدین ترتیب دیگر مجبور نیستید مرتبا به روز رسانی کنید و در وقت و هزینه صرفه جویی زیادی خواهید کرد.

طراحی وب سایت شما از این جهت مهم است که کاربران شما به طراحی اهمیت زیادی می دهند. چه آگاهانه و چه ناآگاهانه، همه ی ما به تصاویر و طرح ها واکنش نشان می دهیم و طبیعتا افراد به سمت طراحی های خوب و جالب جذب می شوند. وقتی صحبت از طراحی وب سایت می شود، مطالعات بارها و بارها نشان داده اند که کاربران به سرعت فقط بر اساس تصاویر و طرح های بصری قضاوت می کنند و اگر سایت شما ضعیف طراحی شده باشد، استفاده از ان ها را متوقف می کنند. هنگامی که یک کسب و کار دارای یک وب سایت با طراحی مناسب باشد، دستیابی به مشتریان بیشتر راحت تر می باشد. دلیل این امر این است که یک وب سایت خوب طراحی شده با استفاده از عناصر خود مشتریان را بدون حواس پرتی مستقیما به سمت آنچه که نیاز دارند سوق می دهد. طبق تحقیقات اخیر، مشخص شده است که کاربران بیشتری از تلفن همراه همراه خود برای انجام امور مربوط به کسب و کار استفاده می کنند. این بدان معنی است که مشاغل باید با ایجاد وب سایت هایی متناسب و پاسخگو در تلفن های هوشمند به جذب مشتریان بپردازند. یک وب سایت با ظاهری ضعیف به برند هر شرکت می تواند آسیب برساند. با این حال، یک وب سایت زیبا به کاربران کمک می کند تا با برند یک کسب و کار بهتر ارتباط برقرار کنند و همچنین این وب سایت با یک صفحه کاربر پسند تمایل به جذب مشتریان بیشتر نیز دارد. طراحان وب با ایجاد و طراحی وب سایت ها و اپلیکیشن های کاربر پسند و جذاب به شرکت ها کمک بسیار زیادی می توانند کنند. این امرامروزه وجود آن ها را در فضای کسب و کارها بسیار ضروری کرده است زیرا حضور آنلاین شرکت تفاوت زیادی در خدمات ان ایجاد می کند.

منبع: عصر آی تی

ارسال دیدگاه