پایگاه خبری وب زوم
شنبه 1 اردیبهشت 1403
کد خبر: 3716
پ

رویدادی برای حمایت و جذب سرمایه از ایده‌های برتر فضایی

با برگزاری مجموعه رویدادهای "ایده تا جذب سرمایه" ستکس، ایده‌های برتر حوزه فضایی انتخاب و به سرمایه گذاران ارائه می‌شود.

مجموعه رویدادهای "ایده تا جذب سرمایه" ستکس (Satellite-based Talents Exploration) با هدف معرفی فعالیت‌های حوزه فضایی و زیست‌بوم کسب و کاری آن و همچنین شناسایی و توانمندسازی ایده‌پردازان این حوزه در قالب برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همچنین مشاوره و راهبری طرح‌ها تا مرحله ارائه به سرمایه‌گذاران و جذب سرمایه برگزار می‌شود.

این رویداد شامل چهار بخش است و در رویداد اول که مربوط به "معرفی فعالیت‌های حوزه فضایی" است، طی آن نسبت به ارائه برنامه‌ها، اقدامات انجام گرفته، دستاوردهای حاصل شده و اقدامات آتی و معرفی محورهای نیازمند حمایت فکری و مالی از سوی بازیگران بخش غیر خصوصی این حوزه اقدام می‌شود.

رویداد دوم به "معرفی زیست‌بوم کسب و کارهای فضاپایه" اختصاص دارد و قصد دارد به معرفی کسب و کارهای فضاپایه داخلی و خارجی و مقایسه و دسته‌بندی الگوهای تجاری آن‌ها بپردازد تا مخاطبان با آشنا شدن با این کسب و کارها، آگاهی لازم برای ایده‌پردازی و ارائه طرح‌های خود را به دست آوردند.

مخاطبین اصلی دو رویداد اول، دانشجویان، نوآوران و صاحبان ایده هستند که پس از آن می‌توانند طرح‌های خود را در سایت رویداد، بارگذاری کرده و پس از ارزیابی اولیه طرح‌ها و اعلام بازخورد، صاحبان ایده می‌توانند با شرکت در دوره توانمندسازی نسبت به بهبود و ارتقای طرح‌های خود به‌منظور ارائه به سرمایه‌گذار و جذب سرمایه اقدام کنند و همزمان از مشاوره متخصصان این حوزه بهره‌مند شوند.

در نهایت این دوره توانمندسازی با ارائه طرح‌ها به داوران جهت ارزیابی شرایط جذب سرمایه به پایان می‌رسد. همچنین شرکت‌ها و فعالان حوزه فضایی نیز می‌توانند طرح‌ها و ایده‌های خود را به منظور ایجاد یا توسعه کسب و کار مربوط، جهت جذب سرمایه در این دوره ارائه کنند و در کنار سایر نوآوران، طرح‌های خود را جهت ارائه به سرمایه‌گذاران آماده کنند.

رویداد سوم با عنوان "ارائه به سرمایه‌گذار" است که پس از گذراندن دوره توانمندسازی و راهبری، طرح‌ها در رویداد نهایی با عنوان ”ارائه به سرمایه‌گذار“ در حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و پیگیری‌های لازم جهت عقد قراردادهای مربوطه انجام خواهد شد.

بر اساس اعلام سازمان فضایی ایران، مجموعه رویدادهای ایده تا جذب سرمایه (SaTEx) از روز چهارشنبه ۸ بهمن ماه آغاز خواهد شد و تا ۳۱ تیرماه سال ۱۴۰۰ ادامه دارد. این رویداد (معرفی فعالیت‌های حوزه فضایی کشور) در ۸ بهمن ماه سال جاری در ایستگاه نوآوری شریف برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

کلید واژه : استارت اپ هوا و فضا
ارسال دیدگاه