پایگاه خبری وب زوم
شنبه 1 اردیبهشت 1403
کد خبر: 3725
پ

نسل آینده ساعت هوشمند سامسونگ می‌تواند قند خون را اندازه‌گیری ‌کند

در سال‌های گذشته از چندین ساعت هوشمند سامسونگ رونمایی شده که قابلیت‌های متنوعی داشته‌اند. حالا به نظر می‌رسد نسل بعدی آن‌ها، گلکسی واچ ۴ یا گلکسی واچ اکتیو ۳ قادر به اندازه‌گیری قند خون خواهد بود.

مدت‌هاست شاهد انتشار گزارش‌ها درباره آوردن قابلیت اندازه‌گیری قند خون به ساعت‌ها و مچ‌بندهای هوشمند هستیم. این ویژگی ردیابی روزانه قند خون را برای افراد دیابتی ساده‌تر می‌کند و دیگر نیازی به سوزن برای چنین کاری نخواهد بود. طبق گزارشی جدید، سامسونگ می‌خواهد با استفاده از یک سنسور اپتیکال در ساعت هوشمند جدیدش، قند خون افراد را اندازه‌گیری کند. در حال حاضر این محصولات از چنین سنسورهایی برای اندازه‌گیری اکسیژن خون استفاده می‌کند.

سامسونگ از مدت‌ها قبل در حال کار روی روش‌های غیرتهاجمی برای اندازه‌گیری و نظارت روی قند خون افراد است. سال گذشته میلادی کره‌ای‌ها روشی برای اینکار توسعه دادند که طیف‌سنجی «Raman» نام داشت. این فرایند از لیزرها برای شناسایی ترکیب شیمیایی استفاده می‌کند و طبق گفته سامسونگ، بالاترین دقت را در مقایسه با دیگر فناوری‌های غیرتهاجمی دارد.

 

ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ اکتیو ۲

در نمایشگاه CES 2021 یک استارتاپ ژاپنی به نام «Quantum Operations» از سیستم مشابهی در نمونه اولیه یک ساعت هوشمند استفاده کرد. این محصول می‌تواند تنها در ۲۰ ثانیه، قند خون افراد را اندازه‌گیری کند و اولین محصول در جهان با این فناوری محسوب می‌شود.

با توجه به شمار بالای مبتلایان به دیابت و پیش دیابت در جهان، شرکت‌ها با افزودن قابلیت اندازه‌گیری قند خون به محصولات خود می‌توانند فروش آن‌ها را افزایش دهند. اگر چنین ویژگی به نسل بعدی ساعت هوشمند سامسونگ اضافه شود، احتمالا کره‌ای‌ها افزایش چشمگیر سهم خود در این بخش از بازار را تجربه خواهند کرد.

طبق گزارش اخیر، سامسونگ در مراسم آنپکد بعدی خود از سه گجت پوشیدنی جدید رونمایی می‌کند، البته هنوز نمی‌دانیم تمام آن‌ها قادر به اندازه‌گیری قند خون خواهند بود یا خیر. با این وجود به احتمال زیاد گلکسی واچ ۴ یا گلکسی واچ اکتیو ۳ با چنین ویژگی از راه می‌رسد.

منبع: دیجیاتو

ارسال دیدگاه