پایگاه خبری وب زوم
دوشنبه 13 تیر 1401
کد خبر: 3868
پ

انتخاب لوگو مناسب مهم‌‍ترین عامل موفقیت در تجارت‌های نوپا

تجارت‌های نوپا و استارت‌آپ‌ها نیاز به نکاتی مهمی برای شروع کار خود دارند. یکی از مهم‌ترین مراحل هنگام راه‌اندازی کسب و کار، مارک تجاری یا برندسازی شرکت شماست.

تجارت‌های نوپا و استارت‌آپ‌ها نیاز به نکاتی مهمی برای شروع کار خود دارند. یکی از مهم‌ترین مراحل هنگام راه‌اندازی کسب و کار، مارک تجاری یا برندسازی شرکت شماست. کارفرمایان باید برای کسب‌ و کار خود یک برند تولید کنند. چه نکته‌هایی می‌تواند برای تولید یک برند مهم باشد؟ سه عنصر لوگو، وب‌سایت و نام دامنه یکی از نکات کلیدی در ایجاد نام تجاری یک استارت‌آپ هستند. در ادامه یک بررسی کوتاه و اجمالی به این سه عنصر مهم و حیاتی برای موفقیت یک برند تجاری را بررسی می‌کنیم.

عوامل مهم در برندسازی یک کسب و کار نوپا

۱) لوگو استارت‌آپ‌ها

لوگو یک طرح یا نمادی است که توسط سازمانی ایجاد می‌شود و پیشنهادات و خدمات آن را مشخص می‌کند. لوگو‌های نمادین مانند اسکریپت Nike Swoosh و Coca-Cola بلافاصله برای مصرف‌کنندگان قابل تشخیص هستند. فراتر از شناخت، لوگو‌ها چندین نقش مهم در مارک تجاری برای مشاغل کوچک دارند:

  • آنها اولین برداشت قوی را ایجاد می‌کنند. حتی از راه دور، دیدن Golden Arches یادآوری این است که شما نزدیک یک رستوران مک دونالد هستید.
  • یک لوگو می‌تواند به انتقال ارزش‌ها و شخصیت شرکت کمک کند. به عنوان مثال اگر به لوگو FedEx نگاه کنید، متوجه یک طراحی پیکان ظریف بین E و x در FedEx خواهید شد. این توهم نوری نشان می‌دهد که این شرکت به دلیل سرعت و دقت در تحویل بسته‌ها شناخته شده است.
  • لوگو ها اعتبار را فراهم می‌کنند. مشتریان با لوگو‌ها و مارک‌های مرتبط با آن‌ها اعتماد ایجاد می‌‌کنند. به عنوان مثال سیبی که در محصولات اپل یافت می‌شود یادآوری این است که شما نه تنها یک محصول معتبر اپل خریداری می‌کنید، بلکه تیمی از متخصصان هستند که می‌توانند در صورت تاثیر منفی بر محصول، به شما کمک کنند.
  • یک لوگو با گذشت زمان باعث ایجاد آشنایی می‌شود. به لطف آژیر سبز قابل تشخیص در هر فنجان قهوه، همیشه می‌دانید که در یک مکان استارباکس هستید. در حقیقت شما به راحتی می‌توانید با کمترین تلاش این لوگو را در ذهن خود تصویر کنید!

۳ مبانی برندینگ تجاری استارت‌آپ‌ها

یک لوگو چگونه ایجاد می‌شود؟ استارت‌آپ‌های جدید به طور کلی لوگوهایشان از ابتدا ایجاد می‌شود. شرکت‌هایی که در حال فعالیت هستند ممکن است لوگوهای موجود خود را تغییر دهند. هنگامی که زمان ثبت علامت تجاری برای لوگو شما فرا می‌رسد، باید قبل از پر کردن برنامه، یک جستجو در شکل لوگو انجام دهید. این اطمینان می‌دهد که شما علامت تجاری ثبت شده با طراحی مشابه یا دقیق لوگو را نقض نمی‌کنید.

۲) وب سایت استارت‌آپ‌ها

اگر وب سایت ندارید، مزایای همراه با وب را از دست می‌دهید. داشتن یک وب سایت، به ویژه در چشم انداز بیماری کرونا، تاثیرات مثبت و طولانی مدت زیادی روی یک تجارت کوچک و نام تجاری آن دارد.

  • وب سایت‌ها قابلیت مشاهده را افزایش می‌دهند. مشتریانی که به دنبال سفارش آنلاین هستند می‌توانند شما را پیدا کنند، به خصوص اگر سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی شده باشد. هرچه دید آنلاین شما بیشتر باشد، توانایی رشد تجارت، فروش و تعداد مشتری خود را بیشتر خواهید داشت.
  • مشتریان می‌توانند از طریق وب سایت شما با تجارت شما تماس بگیرند. ممکن است آدرس ایمیل و شماره تلفن برای آنها فراهم کنید تا با شما ارتباط برقرار کنند. در برخی موارد هنگامی که مشتری در وب سایت شماست، ممکن است از chatbots برای مکالمه استفاده شود.
  • وب‌سایت‌ها پیشنهادها و مجوزها را به نمایش می‌گذارند. عکاسی با وضوح بالا از کالاهایی که می‌فروشید یا خدماتی که ارائه می‌دهید را در صفحات نمونه کارها ارسال کنید. این مشتریان را فریب می‌دهد تا کلیک کنند، درباره آن‌چه شما ارائه می‌دهید بیشتر بدانند و یک خرید انجام دهند. اگر نظر مشتری مطلوب یا مطبوعات خوبی دارید، می‌توانید این موارد را نیز در سایت خود به اشتراک بگذارید. این به برند شما اعتبار بیشتری می‌بخشد و شناخت و اعتمادی را که نسبت به رسانه‌ها و مصرف‌کنندگان دارید نشان می‌دهد.

۳ مبانی برندینگ تجاری استارت‌آپ‌ها

۳) نام دامنه استارت‌آپ‌ها

نام دامنه برای هر کس که با این اصطلاح آشنا نباشد، یکی از اجزای URL است که برای دسترسی به وب‌سایت‌ها استفاده می‌شود. انتخاب بهترین نام دامنه برای پیوندهای تجاری با نام تجاری مناسب است. در صورت امکان، ترجیح داده می‌شود که نام کسب و کار با نام دامنه آن مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال شبکه Netflix که نام دامنه آن netflix.com است. با این حال این همیشه در همه مشاغل صدق نمی‌کند. مارک‌ها همیشه لازم نیست که یک نام دامنه منطبق دقیق انتخاب کنند.

برخی نام‌های دامنه‌ای را انتخاب می‌کنند که سرشار از کلمات کلیدی بهینه‌سازی شده در SEO باشند. در حالت ایده‌آل این کلمات کلیدی همچنین به پیشنهادات و موقعیت مکانی شرکت شما متصل می‌شوند تا مشتریان بتوانند به راحتی تجارت شما را به صورت آنلاین جستجو و پیدا کنند. خارج از استفاده از کلمات کلیدی، کارفرمایان باید به خاطر داشته باشند که نام دامنه باید کوتاه و به یاد ماندنی باشد و توسط مشتری شما تلفظ شود.

۳ مبانی برندینگ تجاری استارت‌آپ‌ها

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کلید واژه : استارت اپ
ارسال دیدگاه