پایگاه خبری وب زوم
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
کد خبر: 3933
پ

تست حیوانی واکسن ایرانی mRNA ماه آینده به اتمام می رسد

مدیر شرکت تولید کننده واکسن کرونا مبتنی بر « mRNA » گفت: تا ماه آینده فاز حیوانی این واکسن را به خوبی طی کرده و به اتمام برسانیم.

وحید خدامی امروز در نشست ترویج علم با موضوع تشریح روش‌های ساخت واکسن کرونا که توسط جایزه مصطفی (ص) به صورت آنلاین برگزار شد، گفت: فناوری mRNA فناوری جدیدی است که جذابیت‌های قابل توجهی دارد.

وی با بیان اینکه این فناوری اولین فناوری بود که به واسطه آن اولین کارآزمایی بالینی را به خوبی طی کرد و منجر به تولید واکسن کرونا شد، گفت: شرکت آمریکایی ۴۲ روز زمان برد که این واکسن را تحویل NIH(مؤسسه ملی سلامت آمریکا) بدهد و ۲۰ روز بعد از آن به اولین فرد (تست انسانی) تزریق شد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولیدکننده واکسن مبتنی بر mRNA با بیان اینکه واکسن مدرنا اکنون در منفی ۲۰ درجه در یخچال نگهداری می‌شود، گفت: این احتمال وجود دارد که در آینده در شرایط معمولی قابل نگهداری باشد.

وی در خصوص آخرین وضعیت واکسن مبتنی بر mRNA گفت: ما توانستیم ماده اولیه را در تابستان تولید کنیم و تست‌های حیوانی را انجام دهیم.

خدامی افزود: تست‌های تکمیلی در میمون و تعیین سمیت خنثی سازی از واکسن در حال انجام است و امیدوار هستیم تا ماه آینده فاز حیوانی این واکسن را به خوبی طی کرده و به اتمام برسانیم.

منبع: ایسنا

ارسال دیدگاه