پایگاه خبری وب زوم
پنجشنبه 30 فروردین 1403
کد خبر: 4682
پ

قیمت بیت کوین بیشترین افت روزانه را در هفته‌های اخیر تجربه کرد

قیمت بیت کوین صبح امروز با یک ریزش تقریبا ۱۵ درصدی تا ۵۱ هزار دلار پایین آمد و باعث افت قیمت بسیاری از آلت‌کوین‌ها از جمله اتریوم شد. این بزرگ‌ترین ریزش یک روزه‌ بیت کوین از ماه فوریه بود.

 

ساعت ۷:۳۰ صبح امروز، قیمت بیت کوین از حوالی ۵۸ هزار دلار تا ۵۱ هزار دلار سقوط کرد. شماری از تحلیلگران این افت قیمت را تحت تاثیر شایعه‌ای می‌دانند که می‌گوید وزارت دادگستری آمریکا می‌خواهد به دنبال تعقیب قضایی شرکت‌هایی برود که از طریق رمزارزها اقدام به پولشویی می‌کنند. قیمت بیت کوین پس از این ریزش تا حوالی ۵۶ هزار دلار بالا رفت اما اکنون روند نزولی به خود گرفته و در حوالی ۵۵ هزار دلار معامله می‌شود.

بزرگ‌ترین رمزارز بازار هفته گذشته با اعلام خبر ورود کوین‌بیس به بازار نزدک تا ۶۴,۸۰۰ دلار بالا رفت. ارزش بازار بیت کوین از سال گذشته تاکنون با رشد بیشتر از ۸۰۰ درصدی از مرز ۱ تریلیون دلار فراتر رفته است.

قیمت بیت کوین

نمودار قیمت بیت کوین به دلار

پذیرش رمزارزها توسط شرکت‌های مختلف به رشد قیمت بیت کوین و ثبت رکوردهای تاریخی برای سایر رمزارزها کمک کرده است. در چند ماه اخیر شرکت‌هایی مثل پی‌پل و Square امکان انجام تراکنش با بیت کوین را روی سیستم‌های خود فراهم کرده‌اند. شرکت‌های وال استریت مثل «مورگان استنلی» هم دسترسی به این توکن‌ها را برای مشتریان متمول خود به وجود آورده‌اند.

به گفته «رایان واتکینز»، تحلیلگر بازار رمزارزها افت امروز ارزش بیت کوین باعث از دست رفتن حدود ۴ میلیارد دلار پوزیشن سرمایه‌گذاری در بازار مشتقه‌ها شده است. در میان سایر آلت‌کوین‌ها اتریوم از حدود ۲۲۰۰ به ۱۹۰۰ دلار، XRP از حدود ۱.۴ به ۱.۱ دلار، بایننس کوین از حدود ۵۰۰ دلار به ۴۳۰ دلار و لایت‌کوین از حدود ۲۸۰ دلار به ۲۳۰ دلار رسید.

نکته جالب این‌که دوج‌کوین به‌رغم افزایش خیره‌کننده ۲۰۰ درصدی در روز جمعه که باعث شد قیمت این کوین تا ۴۵ سنت بالا برود، چندان تحت تاثیر این ریزش قرار نگرفته و فعلا در حوالی ۳۰ سنت معامله می‌شود.

منبع»: ایسنا

ارسال دیدگاه