پایگاه خبری وب زوم
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403
کد خبر: 5053
پ

درخواست غول‌های فناوری آمریکا از دولت برای تقویت تولید تراشه

تعدادی از بزرگترین شرکت‌های فناوری آمریکا از دولت این کشور خواستند تا بودجه‌ای قابل توجه را به حمایت از تولید انواع تراشه در داخل ایالات متحده اختصاص دهد.

 

این شرکت‌ها که اپل، گوگل و مایکروسافت نیز در میان آنها دیده می‌شوند با ابراز نگرانی از کمبود تراشه در بازار فناوری که منجر به کاهش تولید بسیاری از محصولات الکترونیک و کمبود آنها در بازار خواهد شد، هشدار دادند باید در این زمینه اتحادی میان شرکت‌های فناوری ایجاد شود تا تولید تراشه در داخل آمریکا افزایش یابد.

این شرکت‌ها نام اتحاد تولید نیمه هادی در آمریکا را برای خود انتخاب کرده‌اند و خواستار اختصاص بودجه مناسب توسط دولت آمریکا به منظور تولید تراشه داخلی بیشتر بر مبنای قانون جدید CHIPS هستند. در این قانون مشوق‌هایی برای افزایش تولید تراشه در داخل آمریکا و افزایش فعالیت‌های تحقیقاتی در این زمینه پیش بینی شده است، اما پیش بینی برای تأمین منابع مالی در نظر گرفته نشده است.

از جمله دیگر شرکت‌های حاضر در این اتحاد می‌توان به ای تی اند تی، آمازون، وریزون، ای ام دی، اینتل، کوالکوم و سامسونگ اشاره کرد.

پیش از این کمبود تراشه موجب کاهش قابل توجه میزان تولید انواع خودرو در آمریکا و دیگر نقاط جهان شده بود. شیوع ویروس کرونا و بی نظمی فعالیت کارخانه‌های تولید تراشه در جهان این مشکل را تداوم بخشیده است.

منبع: مهر

کلید واژه : تراشه آمریکا
ارسال دیدگاه