پایگاه خبری وب زوم
شنبه 1 اردیبهشت 1403
کد خبر: 5545
پ

پلیس کانادا با استفاده از فناوری تشخیص چهره قانون را زیر پا گذاشت

طبق گزارش دفترکمیسیونر حریم خصوصی کانادا، پلیس سواره نظام این کشور از فناوری شناسایی چهره کلر ویو استفاده کرده و این اقدام خلاف قانون است.

 

گزارش جدید رگولاتور حریم خصوصی کانادا نشان می‌دهد، پلیس فدرال این کشور با استفاده از نرم افزار جنجالی شناسایی صورت، قانون را زیر پا گذاشته است.

البته پلیس سواره نظام کانادا (RCMP) ابتدا ادعای استفاده از فناوری شناسایی صورت شرکت آمریکایی «کلر ویو» را رد کرد.

فناوری این شرکت از مخزنی استفاده می‌کند که شامل تصاویر افراد در شبکه‌های اجتماعی بوده است. اما پس از آنکه مشخص شد کلر ویو تصاویر کاربران سایت‌هایی مانند فیس بوک و اینستاگرام جمع آوری کرده تا مخزنی حاوی هزاران عکس از صورت‌های افراد بسازد، تحقیقات درباره آن در کشورهای مختلف آغاز شد.

پلیس سواره نظام کانادا در فوریه ۲۰۲۰ میلادی اعلام کرد از چندماه قبل فناوری «کلرویو» را استفاده می کرده است. البته تا زمان ممنوعیت فناوری شناسایی چهره کلرویو در جولای ۲۰۲۰ میلادی، RCMP همچنان از آن استفاده می‌کرد. این سازمان در بیانیه‌ای یافته‌های دفتر کمیسیونر حریم خصوصی (OPC) را تأیید کرد.

به گفته OPC پلیس سوار نظام کانادا موظف است قانونی بودن ابزارهای مورد استفاده را تضمین کند. دانیل ترین کمیسیونر حریم خصوصی این کشور در بیانیه‌ای نوشت: یک سازمان دولتی نمی‌تواند از طریق یک شرکت طرف سوم که اطلاعات را به طور غیرقانون جمع آوری کرده به دیتای خصوصی افراد دست یابد.

RCMP توافق کرده تا دستورالعمل دفتر کمیسیونر حریم خصوصی را اجرا کند که شامل ایجاد قابلیت نظارت است.

منبع: مهر

کلید واژه : کانادا پلیس کانادا
ارسال دیدگاه