پایگاه خبری وب زوم
شنبه 1 اردیبهشت 1403
کد خبر: 565
پ

پی‌گیری وعده رایگان شدن ترافیک تمامی کلاس‌های مجازی آموزشی

رایگان شدن ترافیک تمامی کلاس‌های آموزش مجازی مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم برای کاربران وعده داده شده بود و وزارت علوم لیست کلاس‌های مورد تأیید را برای محاسبه رایگان پهنای باند تهیه کرد.

برخی کاربران فارس سوژه‌ای را درباره «اینترنت را برای مراکز آموزشی و پژوهشی رایگان کنید» در سامانه فارس من ثبت کرده‌اند.

در حال حاضر در پی گسترش ویروس کرونا در کشور با هدف پیشگیری از شیوع بیشتر این ویروس، فعالیت بخش‌های آموزشی در مدارس و دانشگاه‌ها فعلاً به حالت تعلیق درآمده است.

با توجه به احتمال طولانی شدن تعطیلی کلاس‌های حضوری آموزشی، کلاس‌های غیرحضوری جایگزین کلاس‌های حضوری در برخی دانشگاه‌ها و دانشگاه‌های بزرگ کشور شده است و در این شرایط تقویت زیرساخت‌های موجود برای ارایه دروس به صورت الکترونیکی و تسهیل شرایط دسترسی دانشجویان و علم آموزان مورد نیاز است.هنوز زمانی برای بازگشایی مجدد مراکز آموزشی اعلام نشده و مدت زمان درگیری کشور با این ویروس در خوشبینانه‌ترین حالت تا عید نوروز و در بدبینانه‌ترین حالت تا خردادماه اعلام شده است.

*وعده رایگان شدن ترافیک کلاس‌های آموزشی مجازی برای دانشجویان و دانش‌آموزان

در این شرایط محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از رایگان شدن کلاس‌های رسمی آموزشی مجازی خبر داد.

وی اعلام کرد: ترافیک تمام کلاس‌های آموزشی مجازی که مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم بوده برای کاربران رایگان خواهد بود.  

وی همچنین گفته بود که تلویزیون‌های اینترنتی هم ارائه خدمات رایگان خود را تا پایان سال ادامه خواهند داد.

*هماهنگی ۲ وزارتخانه برای رایگان شدن پهنای باند کلاس‌های آموزشی

خبرنگار فارس این موضوع را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیگیری کرد.

علیرضا عبداللهی مدیر روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به خبرنگار فارس، گفت: اخیرا با هماهنگی وزارت‌‌خانه های علوم، تحقیقات و فناوری و ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت ارتباطات برای رایگان شدن ترافیک کلاس‌های آموزش مجازی اعلام آمادگی کرده بود.

به گفته وی، وزارت ارتباطات اعلام کرد که با توجه به در اختیار داشتن زیرساخت‌های لازم، می‌تواند پهنای باند دسترسی به کلاس‌های آموزشی را برای دانشجویان و دانش‌آموزان به رایگان در اختیار بگذارد.

این مقام مسوول در وزارت علوم گفت: جزئیات این همکاری به زودی اعلام می‌شود.

*لیست کلاس‌های آموزشی مورد تایید وزارت علوم برای رایگان شدن آماده شد

چند روز پس از اعلام آمادگی وزارت ارتباطات برای رایگان شدن ترافیک کلاس‌های آموزشی مجازی برای دانشجویان و دانش‌آموزان خبرنگار فارس دوباره این وعده را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جویا شد.

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به خبرنگار فارس،‌ از آماده شدن لیست کلاس‌های آموزشی مورد تایید وزارت علوم خبر داد.

وی گفت: وزارت علوم باید لیستی را آماده و به وزارت ارتباطات ارسال کند که لیست اولیه دانشگاه هایی که آموزش الکترونیکی ارائه می‌دهند به وزیر علوم برای انعکاس به وزارت ارتباطات ارجاع شده است.

*دانشگاه‌ها هم برای کاهش تعرفه پهنای باند کلاس‌های آموزشی به طور مستقیم وارد مذاکره شدند

البته وعده رایگان شدن هزینه پهنای باند کلاس‌های مجازی به هماهنگی های وزارت علوم و وزارت ارتباطات محدود نشد و برخی دانشگاه ها راسا و به طور مستقیم اقداماتی را به این منظور انجام دادند.

برای مثال دانشگاه صنعتی شریف که پیش تر اعلام کرده بود برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا کلاس‌های آموزشی خود را تا پایان سال به صورت مجازی برگزار می‌کند، برای کاهش هزینه ترافیک کلاس‌های مجازی خود رایزنی کردند و به این ترتیب با پیگیری‌های مسئولین دانشگاه شریف، برخی اپراتورهای موبایل هزینه ترافیک مربوط به سه سامانه آموزش الکترونیکی دانشگاه شریف را برای مشترکان خود در این دانشگاه به میزان یک سوم کاهش دادند.

کلید واژه :
ارسال دیدگاه