پایگاه خبری وب زوم
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403
کد خبر: 570
پ

تمدید غیرحضوری امضای الکترونیکی امکان‌پذیر شد

سامانه تمدید غیرحضوری گواهی امضای الکترونیکی در مرکز دولتی عام راه‌اندازی شد و متقاضیان دارای گواهی الکترونیکی معتبر می‌توانند یک هفته قبل از انقضای گواهی خود از طریق پورتال صدور گواهی مرکز میانی عام اقدام به دریافت گواهی جدید کنند.

به گزارش وب زوم به نقل از روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، معاون زیرساخت کلید عمومی و امنیت تجارت مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اعلام این خبر گفت: «امضای غیر حضوری برای کسانی امکان‌پذیر است که قبلا یکبار امضای خود را بصورت حضوری دریافت کرده‌‌اند یا یکبار احراز هویت آنها در دفاتر ثبت‌نام مرکز دولتی میانی عام  صورت گرفته است. البته این دسته از متقاضیان نیز باید یک هفته پیش از پایان اعتبار امضای خود، اقدام به تمدید امضا و دریافت گواهی جدید کنند.»

رضا جوادی‌نیا ادامه داد: «در این طرح صاحبان امضا یک هفته قبل از اتمام اعتبار گواهی، یک پیامک یادآوری جهت تمدید گواهی خود دریافت می‌‌کنند و یک هفته فرصت دارند به جای مراجعه حضوری به دفاتر ثبت نام، به پورتال صدور گواهی مرکز میانی عام مراجعه کرده و در مدت زمان کوتاهی و با طی چهار گام ساده، از منوی تمدید گواهی اقدام به تمدید گواهی امضای الکترونیکی خود کنند.»

او با اشاره به اینکه در این حالت تنها تعرفه مصوب گواهی اخذ خواهد شد و متقاضیان لازم نیست تا توکن جدید خریداری کنند و می‌توانند از همان توکن قبلی خود استفاده کنند گفت: «به هنگام تمدید گواهی کلیه استعلامات لازم بصورت سیستمی از مراجع ذیصلاح از قبیل سرویس استعلام هویت ثبت احوال، سرویس استعلام اشخاص حقوقی از سازمان ثبت شرکت ها، پست جمهوری اسلامی مجدداً صورت می‌ پذیرد و در صورتیکه مشکلی وجود نداشته باشد، تمدید گواهی انجام می شود.»

جوادی نیا پیش بینی کرد که در سال اول ارائه این خدمت، بیش از 150 هزار مراجعه حضوری جهت اخذ گواهی امضا حذف شود و این تعدادرضا  در سال های آتی نیز افزایش خواهد داشت.

ارسال دیدگاه