پایگاه خبری وب زوم
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
کد خبر: 574
پ

بزرگترین استارتاپ گردشگری ایران 200 نفر را تعدیل کرد

علی بابا با انتشار بیانیه‌ای از تعدیل 182 نفر از نیروهای کاری این شرکت خبر داد.

بزرگترین استارتاپ گردشگری ایران طی بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از شیوع ویروس کرونا در کشور و در ادامه آن لغو بیش از 80 درصد سفرها، ناچار به تعدیل 182 نفر از 754 نیروی کاری این شرکت شده است.

متن کامل بیانیه علی بابا به شرح زیر است.

 

تصمیم سخت در راه آینده خلق شده علی بابا

سال 98 برای کسب و کارهای صنعت گردشگری ایران سال پرتلاطمی بود و به رغم همه این تلاطم‌ها که امسال با آن دست و پنجه نرم کردیم، خدمات شایسته‌ای را به مردم کشورمان ارائه کردیم.

با اینکه شروع این سال با بلایای طبیعی همراه بود ما توانستیم رشد فوق‌العاده‌ای را در علی‌ بابا رقم بزنیم. اما شروع فصل پاییز و اتفاقاتی که از نیمه آن تا به امروز رقم خورد بدون استثنا صنعت گردشگری را متضرر کرد. در آخرین مورد که وضعیت نامشخصی را برای همه ما رقم زده، شیوع ویروس کرونا باعث شد درآمد خود را در آستانه ششمین سالگرد تاسیس علی بابا از دست بدهیم.

بر اساس استراتژی گروه علی بابا برای خلق ثروت از طریق توسعه گردشگری و پرقدرت عمل کردن در سال‌های آتی، برای عبور از شرایط فعلی ناشی از کاهش 80 درصدی سفرها، علی‌رغم میل باطنی‌مان متاسفانه نتوانستیم امکان تمدید قرارداد 182 نفر از 754 نفر از همکاران‌مان را در علی‌ بابا فراهم کنیم.

جدا شدن یک عضو از گروه علی بابا هرگز برای ما خوشایند و ساده نبوده و این تصمیم از سخت‌ترین تصمیم‌های دوران حرفه‌ای ماست. صمیمانه از زحمات تک‌تک شما همکاران عزیزمان سپاس‌گزاریم و قدردان تمام تلاش‌ها و همراهی‌تان هستیم و از شما عذرخواهی می‌کنیم.

در پایان؛ این اتفاق اگرچه چالش‌هایی برای ما و همکاران ما دارد اما این چالش‌ها را منشا گشایش در زندگی و آینده و کسب و کارمان می‌کنیم و با یادگیری از این اتفاق، پرقدرت‌تر از قبل خلق ثروت از طریق توسعه گردشگری را پدیدار می‌کنیم و دور نیست که علی بابا افتخار تک تک ایرانیان در سراسر گیتی باشد.

طی هفته‌های اخیر بسیاری از کشورها از ورود مسافران ایرانی جلوگیری می‌کنند و همین مسئله باعث لغو بسیاری از سفرها و تورهای گردشگری شده است. از زمان شیوع ویروس کرونا در ایران بسیاری از آژانس‌های مسافرتی و شرکت‌های ارائه کننده خدمات گردشگری متضرر شده‌اند.

منبع : itiran

ارسال دیدگاه