پایگاه خبری وب زوم
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
کد خبر: 5902
پ

طراحی تراشه‌های الکترونیک برای صنایع مختلف در یک شرکت دانش بنیان

طراحی و ساخت آی.سی به عنوان قطعه حساس و راهبردی در صنعت الکترونیک و میکرو الکترونیک توسط یک شرکت دانش‌بنیان انجام می‌شود.

 

رامین رفعتی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: در دنیای الکترونیک، آی‌سی جزو تجهیزات بسیار پرکاربرد به شمار می‌رود و هر تراشه بر اساس کاربرد و عملکردش، طراحی خاصی دارد. بر همین اساس، مدل طراحی شده را به کارخانه ارائه و تولید می‌کنیم.

این فعال فناور با بیان این‌که توانمندی طراحی تراشه‌های الکترونیکی برای تجهیزات هوشمند و تلفن‌های همراه یک ضرورت حرکت این صنایع است ادامه داد: مهم‌ترین بخش فناورانه کار این شرکت، طراحی خاص و منحصر به‌فرد تراشه‌های الکترونیک برای صنایع مختلف است.

به گفته وی، نیاز کشور به تراشه‌های الکترونیکی محدود به دستگاه‌های ارتباطی و هوشمند نمی‌شود؛ ورود قطعاتی که تراشه در آن‌ها به کار رفته رو به افزایش است، به طوری که فقط ۵ میلیون چیپ برای پاسپورت، میلیون‌ها آی‌سی برای کارت ملی و دیگر قطعات نیاز است که تولید داخلی می‌تواند نیاز کشور به واردات انبوه این قطعات و ارزبری را متوقف کند.

وی با بیان این‌که درخواست صنعت تیراژ یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها است، ادامه داد: تراشه‌های مبتنی بر سیلیکون، با توجه به اهمیتی که دارند، باید با فناوری بومی تولید شوند به همین دلیل راهکار، طراحی و توسعه تراشه‌های با کاربرد خاص ASIC و سیستم‌های مبتنی بر آن‌ها را برای صنایع مختلف ارائه می‌کنیم.

مدیر عامل شرکت ادامه داد: بازار این محصولات محدود است چراکه هزینه‌های ساخت به شدت بالا است و باید با حمایت از صنعت مرتبط در کشور، انگیزه تولید ایران‌ساخت برای سازندگان و طراحان افزایش یابد.

منبع: مهر

کلید واژه : تراشه
ارسال دیدگاه