پایگاه خبری وب زوم
شنبه 1 اردیبهشت 1403
کد خبر: 5944
پ
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

مراکز غیرمجاز استخراج رمرزارز به راحتی قابل شناسایی و تعطیلی است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: وزارتخانه‌های نیرو و ارتباطات با همکاری و هماهنگی هم می‌توانند به راحتی مراکز غیرمجاز استخراج رمرزارز را شناسایی کنند تا این مراکز تعطیل شوند.

 

دکتر فریدون عباسی دوانی پیرامون مشکلات اخیر قطعی‌های برق در سراسر کشور و وظیفه‌ی وزارت نیرو برای رفع این بحران، گفت: بهترین کاری که در این شرایط برای جلوگیری از هدر رفت انرژی می‌توان انجام داد، مصرف بهینه‌ی انرژی است.

وی، ادامه داد: در این زمان، صرفا اعتراض مردم کاری از پیش نمی‌برد و خود مردم باید در صحنه‌ی صرفه جویی ظاهر شوند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شواری اسلامی، اظهار کرد: اقداماتی که وزارت نیرو در هشت سال گذشته موظف به انجام آن بوده است، در برنامه‌ی پنج ساله‌ی ششم بنا به هر دلیلی انجام نشده است، همچنین در خصوص 8000 مگاواتی که می‌بایست به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه می‌شد، اقدامی انجام نشده است.

عباسی دوانی، خاطرنشان کرد: در کنار تمامی این شرایط، کشور با خشکسالی مواجه است که همین موضوع موجب کاهش تولید نیروگاه‌های برق‌آبی کشور شده است و بخشی از آبی را که می‌توان برای تولید برق اسفاده کرد، ترجیحا برای شرب نگهداری می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس: مراکز غیرمجاز استخراج رمرزارز به راحتی قابل شناسایی و تعطیلی است

عضو ارشد کمیسیون انرژی مجلس در ادامه‌ افزود: در همین حال باید نیروگاه‌های فرسوده، جایگزین می‌شدند که طی این مدت اقدامات موثری در این خصوص انجام نشده است و عدم انسجام مدیریت در حوزه‌ی انرژی باعث بروز این مشکلات شده است.

عباسی دوانی تاکید کرد: دولت آینده می‌تواند با توجه ویژه به انسجام مدیریت در حوزه‌ی انرژی و بالا بردن راندمان نیروگاهی کشور، مشکلات این حوزه را به حداقل ممکن کاهش دهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به اظهارات مدیران وزارت نیرو پیرامون تاثیر مستقیم استخراج رمزارزها بر مصرف انرژی به خبرنگار سیتنا گفت: بحث رمزارزها پدیده‌ی جدیدی است که اتفاق افتاده ولی وزارت نیرو و وزارت ارتباطات با همکاری و هماهنگی هم می‌توانند به راحتی مراکز غیرمجاز استخراج رمرزارز را شناسایی کنند تا این مراکز تعطیل شوند و در همین حال باید برای مراکز مجاز استخراج رمزارز هم قیمت واقعی انرژی در نظر گرفته شود.

منبع: سیتنا

ارسال دیدگاه