پایگاه خبری وب زوم
جمعه 31 فروردین 1403
کد خبر: 6156
پ

تبلت شیائومی می پد 3 حداقل در سه مدل عرضه خواهد شد

در گزارشی اشاره شده است که تبلت می پد 5 شیائومی سه مدل خواهد داشت که در آن‌ها از تراشه‌های اسنپدراگون ۸۶۰ و ۸۷۰ استفاده خواهد شد.

 

شیائومی در کنار گوشی‌های هوشمند باارزش در رده‌های مختلف سخت‌افزاری، تبلت‌هایی با مشخصات سخت‌افزاری در خور توجه نیز به بازار عرضه می‌کند؛ محصولاتی که طی سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا در بازارهای مختلف دنیا با استقبال گسترده‌ای مواجه شده‌اند و انتظار می‌رود مدل‌های بعدی تبلت‌ برند چینی بتوانند موفقیت نسخه‌های پیشین را تکرار کنند. از جمله تبلت‌های بعدی شیائومی، سری می پد ۵ خواهد بود که اگر گزارش‌ GSMArena صحت داشته باشد، حداقل در سه مدل به بازار عرضه خواهند شد. 

در گزارش آمده است که دو مدل تبلت‌ شیائومی که احتمالا می پد ۵ و می پد ۵ پرو نامیده خواهند شد از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۰ استفاده خواهند کرد. هر دو مدل دارای فناوری شارژ سریع ۶۷ وات خواهند بود و باتری با ظرفیت ۸۷۵۰ میلی‌آمپر ساعت خواهند داشت. مدل پرو از مودمی با قابلیت پشتیبانی از ارتباطات 5G برخوردار خواهد بود و در پنل پشتی، ماژولی با دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی خواهد داشت. مدل استاندارد تنها با برخورداری از ارتباطات Wi-Fi عرضه خواهد شد و از دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی برخوردار خواهد بود.

تبلت می پد 5 شیائومی

 

هر سه مدل سری می پد ۵ شیائومی دارای صفحه‌نمایش ۱۰٫۹ اینچی IPS LCD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری ۲۴۰ هرتز خواهند بود؛ البته شیائومی می‌تواند از پنلی با کیفیت بالاتر استفاده کند. رزولوشن صفحه‌نمایش هر سه تبلت به ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل خواهد رسید و تفاوت اصلی سه مدل، در نوع تراشه و ارتباطات خواهد بود.

چندی پیش تصویری منتشر شد که کاور کیبورد می پد ۵ را نشان می‌داد و در گوشه‌ای از آن امکان اتصال قلم استایلوس وجود داشت. در گزارش جدید نیز ادعا شده است که سری می پد ۵ از قلم استایلوس پشتیبانی خواهد کرد. در کنار مدل می پد ۵ و می پد ۵ پرو، مدل دیگری وجود خواهد داشت که می پد ۵ لایت نام دارد و نسبت به مدل‌های دیگر از سخت‌افزار ضعیف‌‌تری استفاده خواهد کرد.

در می پد ۵ لایت از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۰ استفاده خواهد شد و تنها از Wi-Fi برخوردار خواهد بود. این مدل از شارژ ۳۳ وات پشتیبانی خواهد کرد و ارزان‌ترین مدل در میان سری می پد ۵ شیائومی خواهد بود. گویا هر سه مدل از MIUI 12.5 برخوردار خواهند بود؛ اما انتظار می‌رود مدتی پس از عرضه، رابط کاربری جدیدتر شیائومی را به‌صورت آپدیت دریافت کند.

زمان عرضه‌ی می پد ۵ و مدل‌های دیگر آن در ماه آگوست خواهد بود؛ اما متأسفانه به قیمت آن‌ها اشاره‌ای در گزارش نشده است. 

 گفته می‌شود در سری می پد ۵ مدل چهارمی نیز وجود دارد؛ اما در متن خبر آمده است که این مدل امکان دارد از سری ردمی باشد. در هر صورت، این تبلت شیائومی دارای تراشه‌ی اسنپدراگون 768G کوالکام یا دایمنسیتی ۱۲۰۰ خواهد بود.

این محصول که نام آن هنوز مشخص نشده است از شارژ ۲۲٫۵ وات پشتیبانی خواهد کرد. اطلاعات مرتبط با این مدل در وب‌سایت FCC قرار گرفته و وجود آن تقریبا تأیید شده است؛ اما باید صبر کرد و دید شرکت چینی چه برنامه‌هایی در نظر دارد.

تبلت می پد 5 شیائومی

منبع: زومیت

کلید واژه : شیائومی تبلت
ارسال دیدگاه