پایگاه خبری وب زوم
جمعه 31 فروردین 1403
کد خبر: 616
پ
وب زوم وضعیت آپارات و فیلیمو را در روزهای خانه نشینی اجباری بررسی کرد؛

رشد ۷۴ درصدی تماشای آنلاین انیمیشن در فیلیمو و تمدید کمپین آموزش بدون تعطیلی آپارات

بر اساس بررسی های صورت گرفته از زمانی که تلویزیون های اینترنتی خدمات خود به کاربران را افزایش داده اند، تماشای آنلاین انیمیشن در فیلیمو 74 درصد رشد داشته و از سوی دیگر آپارات نیز کمپین آموزش بدون تعطیلی را تمدید کرده و پخش زنده آن همچنان این کمپین را پیگیری می کند.

با شیوع ویروس کرونا که عموم مردم بیشتر زمان خود را در خانه می گذارنند تلویزیون های اینترنتی توانسته اند مخاطبان زیادی برای خود جذب کنند. به ویژه آنکه برخی از این تلویزیون ها قسمتی از برنامه های خود، از جمله بخش مربوط به کارتون و انیمیشن را رایگان در اختیار کاربران خود قرارداده اند. در این میان فیلیمو تاکنون مخاطبان بخش انیمیشن اش 74 درصد افزایش یافته است. 
از چهارشنبه ۷ اسفند ماه فیلیمو اعلام کرد به دلیل تعطیلی مدارس و تشویق مردم به ماندن در خانه دسترسی به بخش انیمیشن‌ وبسایتش را رایگان کرده است. این اقدام که در راستای مسئولیت اجتماعی و برای کمک به خانواده‌ها جهت ایجاد سرگرمی بیشتر در روزهای قرنیطینه تدارک دیده شده بود، با استقبال کاربران مواجه شد و تا روز 17 اسفند یعنی بعد از گذشت ۱۰ روز از اجرا، تماشای آنلاین انیمیشن در این سایت به رشد ۷۴ درصدی رسید.
بررسی رفتار تماشای کاربران در بخش انیمیشن فیلیمو نشان می‌دهد که میانگین بازدید انیمیشن‌ها رشدی در حدود ۷۴ درصد داشته و افراد زیادی با کمک دسترسی رایگان این محتواها را تماشا کرده‌اند. 
از طرفی رشد ۷۴ درصدی تماشا نسبت به بازه ۱۰ روزه مشابه قبل از شروع این طرح نشان می‌دهد که تماشای فیلم یکی از مهمترین اقدام‌های مردم جهت ایجاد سرگرمی در روزهای قرنطینه است. 
این افزایش رشد تماشا که به طور مستقیم با ایجاد دسترسی رایگان بر روی محتواهای انیمیشن رابطه دارد، به ترتیب پنج انیمیشن «بچه رئیس»، «تام و جری؛ حمله مهاجمان فضایی»، «هتل ترانسیلوانیا»، «زوتوپیا» و «داستان اسباب بازی ۳» را در صدر جدول پربازدیدها قرار داده است. ترکیبی که نشان می‌دهد علاوه بر ایجاد دسترسی رایگان، ارائه محتوای باکیفیت نیز بر افزایش ایجاد سرگرمی و تشویق به افراد برای ماندن در خانه تاثیرگذار است. 
فیلیمو اعلام کرده است طرح دسترسی رایگان در بخش انیمیشن‌هایش را تا پایان سال ادامه خواهد بود تا با تشویق مردم به ماندن در خانه به کنترل ویروس کرونا کمک کند.
سرویس پخش زنده آپارات نیز با شیوع کرونا ویروس و به دنبال آن تعطیلی مدارس کمپین آموزش بدون تعطیلی را کلید زد. این کمپین به منظور بازنماندن اقشار مختلف جامعه از تحصیل قرار بود 10 روز برگزار شود اما بعد از 10 روز تمدید شد و تا پایان سال ادامه دارد. 
پخش‌ زنده آپارات امکاناتی چون بخش گفتگو، امکان پخش به‌صورت خصوصی، امکان پخش به‌صورت HD  و ترافیک نیم ‏بها است که مدرسان و مسئولان آموزشی می‌توانند به کمک این سرویس، کلاس‌های آموزشی را به صورت مجازی برای دانش‌آموزان برگزار کنند.

 

کلید واژه :
ارسال دیدگاه