پایگاه خبری وب زوم
شنبه 1 اردیبهشت 1403
کد خبر: 620
پ

نارضایتی ماسک از سرعت پیشرفت اسپیس ایکس

ایلان ماسک یکی از افراد پیشرو در صنایع فضایی محسوب می‌شود. به تازگی ماسک در کنفرانس Satellite 2020 به ترس خود از مرگ پیش از سفر به مریخ به علت سرعت کم پیشرفت اسپیس ایکس اشاره کرده است.

مدیرعامل اسپیس ایکس، «ایلان ماسک» چند سال پیش از رویای خود مبنی بر سفر به مریخ سخن گفت. حال این میلیاردر به تازگی اعلام کرده که می‌ترسد پیش از اینکه رویایش به حقیقت بپیوندد، بمیرد.

ماسک روز دوشنبه در کنفرانس Satellite 2020 به این موضوع اشاره کرد که شرکت اسپیس ایکس مطابق برنامه‌ریزی‌ها حرکت نمی‌کند. بر اساس گفته ماسک، 18 سال طول کشید تا اولین انسان به فضا سفر کند. ایلان ماسک در این کنفرانس گفت:

«ما باید نرخ نوآوری خود را بهبود دهیم یا بر اساس روند قبل، من قطعا پیش از سفر به مریخ می‌میرم.»

عدم پیشرفت مناسب در پروژه اسپیس ایکس باعث شده ماسک امیدی به سفر به مریخ نداشته باشد. ماسک در گذشته از شانس 70 درصدی خود برای سفر به سیاره سرخ سخن گفته بود. مدیرعامل اسپیس ایکس تا به امروز برنامه‌های زیادی را برای زندگی روی مریخ با عموم مردم به اشتراک گذاشته. ماسک ژانویه سال گذشته به سکونت یک میلیون نفر روی این سیاره در سال 2050 اشاره کرده بود. برای دستیابی به این هدف، باید روزانه 3 پرتاب با 100 مسافر انجام شود.

 

با وجود این برنامه‌ریزی‌ها، گفته‌های ماسک این موضوع را به ما گوشزد می‌کند که اسپیس ایکس پیشرفت مناسبی در پروژه خود نداشته و مدیرعامل خود را ناامید کرده. وی بزرگترین نگرانی خود را نرخ کم نوآوری در صنایع فضایی عنوان کرده است.

اسپیس ایکس در سال 2002 تاسیس شد و تا به امروز نقش بزرگی در پیشرفت صنایع فضایی ایفا کرده. در 1 سپتامبر 2016 راکت فالکون 9 این شرکت منفجر شد. این شکست مانع از تلاش ماسک و شرکت تحت مدیریتش نشد و راکت فالکون 9 توانسته چندین محموله را به فضا ارسال کند.

منبع : دیجیاتو

ارسال دیدگاه