پایگاه خبری وب زوم
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403
کد خبر: 626
پ

نبرد با کرونا در ووهان با شبکه نسل پنجم تلفن همراه

شرکت هواوی با راه اندازی شبکه نسل پنجم تلفن همراه در بیمارستان هوشنشان ووهان به مقابله با ویروس کرونا کمک شایانی کرد.

به گزارش وب زوم به نقل از سی جی تی ان، هواوی که بزرگترین شرکت مخابراتی چین محسوب می شود، شبکه نسل پنجم تلفن همراه را برای اولین بار در یک بیمارستان به نام هوشنشان در ووهان راه اندازی کرده که به انجام آزمایش های شناسایی ویروس کرونا کمک شایانی کرده است.

شبکه یادشده تبادل داده میان این بیمارستان و سایر مراکز درمانی و پژوهشی در چین را تسهیل کرد و استفاده از تجهیزات درمانی و پزشکی را ممکن کرد که از طریق اینترنت به بیماران امکان می دادند برای معاینه و دریافت نسخه پزشکی اقدام کنند.

بر مبنای راه اندازی این شبکه نسل پنجم در ووهان دکمه هایی در بخش های مختلف بیمارستان مذکور تعبیه شده که بیماران و پزشکان از طریق فشردن آنها می توانند از راه دور و بدون نیاز به نزدیک شدن فیزیکی به یکدیگر با هم تبادل نظر کرده و برای بهبود شیوه های درمان اقدام کنند. استفاده از این خدمات تنها از طریق شبکه نسل پنجم تلفن همراه که انتقال حجم زیادی از داده را ممکن می کند، امکان پذیر است.

از جمله دیگر مزایای راه اندازی این شبکه، برپایی یک شبکه مشورتی سیار بوده که به متخصصان چینی در سراسر این کشور امکان می دهد تا در مورد روش های درمان با یکدیگر بحث و تبادل نظر کنند و یافته های خود را در اختیار پزشکان فعال در هوشنشان قرار دهند.

راه اندازی شبکه نسل پنجم بیمارستان هوشنشنان با همکاری 200 نفر در عرض تنها سه روز انجام شد و از یک شبکه فیبر نوری برای تقویت این شبکه استفاده شد. با توجه به فاصله نسبتا زیاد این بیمارستان از شهر شبکه نسل چهارم شهر ووهان پاسخگوی نیازها نبود و از همین رو شبکه نسل پنجم در آن راه اندازی شد.

منبع : خبرگزاری فارس

ارسال دیدگاه