پایگاه خبری وب زوم
جمعه 31 فروردین 1403
کد خبر: 638
پ

محدودیت های بیشتر ترامپ برای هوآوی

ترامپ استفاده از تجهیزات هواوی را در شبکه‌های روستایی هم ممنوع کرد.

ترامپ با امضای قانونی استفاده از تجهیزات هواوی را برای اپراتورها در شبکه‌های روستایی ایالات متحده آمریکا ممنوع کرد. FCC به اپراتورها برای حذف تجهیزات ممنوعه و همچنین جایگزینی آن‌ها، کمک مالی می‌کند.

دونالد ترامپ روز پنجشنبه قانونی را امضا کرد که به سبب آن، اپراتورها امکان استفاده از بودجه دولتی برای خرید تجهیزات مخابراتی موردنیاز خود از شرکت‌های هواوی و ZTE را نخواهند داشت. در ابتدا دولت ایالات متحده تجهیزات شرکت هواوی را به عنوان یک تهدید برای امنیت ملی معرفی کرد. سپس کمیسیون فدرال ارتباطات (FCC) در نوامبر 2019 تصمیم گرفت استفاده از بودجه خدمات عمومی سالانه 8.5 میلیاردی خود را برای خرید تجهیزات و خدمات از شرکت‌های چینی ممنوع کند.

کاخ سفید روز پنجشنبه در رابطه با این قانون اعلام کرد:این قانون با ممنوعیت استفاده از بودجه فدرال برای خرید تجهیزات از شرکت‌هایی که برای امنیت ملی تهدید محسوب می‌شوند، به امنیت زیرساخت‌های ارتباطی ما کمک خواهد کرد.»


بر اساس این قانون، FCC باید برای کمک مالی 1 میلیارد دلاری به تامین‌کنندگان کوچک شبکه‌های روستایی جهت حذف تجهیزات هواوی و ZTE که ممنوع هستند و جایگزینی آن‌ها با تجهیزات جدید، برنامه‌ای ایجاد کند. نمایندگان مجلس ایالات متحده آمریکا در تاریخ 25 آذر (16 دسامبر) به این قانون رای دادند و در ماه فوریه نمایندگان مجلس سنا آن را تصویب کردند.

FCC با هدف کمک مالی به تامین‌کنندگان کوچکتر و روستایی وبازپرداخت هزینه‌‌ها، ماه گذشته میلادی شروع به جمع‌آوری اطلاعات از اپراتورهای مخابراتی که از تجهیزات هواوی و ZTE در زیرساخت‌های خود استفاده می‌کنند، کرد.

ارسال دیدگاه