پایگاه خبری وب زوم
جمعه 7 اردیبهشت 1403
کد خبر: 6446
پ

آمادگی آغاز کارآزمایی بالینی واکسن مبتنی بر mRNA

مدیر اجرایی کارآزمایی بالینی واکسن کرناپسین از آمادگی برای شروع کارآزمایی بالینی واکسن مبتنی بر mRNA خبر داد.

 

مریم عظیمی، مدیر اجرایی کارآزمایی بالینی واکسن کرناپسین امروز در نشست چالش های پیش روی اجرای فازهای دو و سه مطالعات بالینی واکسن های ایرانی کووید ۱۹ که به صورت آنلاین برگزار شد، گفت: این واکسن با نانوذرات لیپیدی کپسوله شده که باعث ایمنی افراد در برابر ویروس کرونا می شود.

مدیر اجرایی کارآزمایی بالینی واکسن کرناپسین با بیان اینکه مولکول این واکسن در این شرکت دانش بنیان توسعه پیدا کرده است، گفت: اکنون این واکسن در حال اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو و تاییدیه اخلاق است.

به گفته وی، همچنین ما در حال آماده سازی مستندات برای ورود به مطالعه فاز یک بالینی این واکسن که مبتنی بر mRNA هستیم. در فاز یک و دو بنا داریم بی خطری واکسن را مورد ارزیابی قرار دهیم و واکسن را در دو دوز مختلف بررسی کنیم.

مدیر اجرایی کارآزمایی بالینی واکسن کرناپسین با بیان اینکه کل مدت مطالعه این واکسن ۳۹۴ روز است، گفت: ما در این مدت می توانیم عوارض جدی واکسن را آنالیز کنیم. افراد 18 تا ۵۰ سال که از نظر سلامت وضعیت مناسبی دارند می توانند در پروسه تست بالینی وارد شوند.

مدیر اجرایی کارآزمایی بالینی واکسن کرناپسین ادامه داد: این واکسن در دو دوز به فاصله زمانی ۲۸ روزه به داوطلبان تزریق می شود. همچنین افراد را طی ۱۲ ماه پس از تزریق دوز دوم تحت نظر داریم. هنوز زمان پایان کارآزمایی بالینی فاز دو و سه مشخص نیست زیرا ممکن است این دو فاز با یکدیگر ادغام شود.

منبع: ایسنا

کلید واژه : واکسن کرونا
ارسال دیدگاه