پایگاه خبری وب زوم
پنجشنبه 30 فروردین 1403
کد خبر: 6529
پ

قیمت بیت کوین پس از ماه‌ها از ۵۰ هزار دلار فراتر رفت

قیمت بیت کوین برای نخستین بار طی سه ماه گذشته از مرز ۵۰ هزار دلار عبور کرد و توانست اقتدار از دست رفته خود را بار دیگر پس بگیرد. در این بین کاردانو نیز با رشد بیش از ۳۱ درصدی طی یک هفته گذشته توانست رکوردی جدید قیمتی را به نام خود ثبت کند و قیمت آن از مرز ۲.۸ دلار برای نخستین بار در طول تاریخ این رمزارز عبور کرد.

 

اواسط ماه مه (اردیبهشت‌ ماه) آخرین باری بود که قیمت بیت کوین توانست از ۵۰ هزار دلار عبور کند و از آن زمان به بعد دچار نوسانات و البته ریزش‌های پیاپی شد تا جایی که برخی تحلیلگران بازار حتی صحبت از بیت کوین ۲۰ هزار دلاری و کمتر را مطرح می‌کردند. اما طی روزها و هفته‌های آتی ورق برگشت و مجددا محبوب‌ترین رمزارز بازار روند صعودی را طی کرد.

در زمان نگارش این مطلب قیمت بیت کوین با رشد ۶.۳۴ درصدی طی یک هفته گذشته و رشد ۱.۹۶ درصدی طی ۲۴ ساعت گذشته به ۵۰,۲۳۷ دلار رسیده است. قیمت کاردانو نیز که اکنون از نظر ارزش بازار توانسته رتبه سوم بازار را از آن خود کند به ۲.۸۵ دلار افزایش یافته است.

در زمانی که ایلان ماسک مدیرعامل تسلا اعلام کرد پذیرش بیت کوین را به خاطر آلایندگی‌های زیست‌ محیطی متوقف کرده، قیمت بیت کوین ریزش های پیاپی را تجربه کرد. البته این رویکرد با تغییر رویه تسلا مجددا دستخوش تغییراتی شد.

اکنون با گذشت سه ماه از زمانی که بیت کوین برای آخرین بار قیمت ۵۰ هزار دلاری را تجربه کرده بود، می‌گذرد و باید دید این روند صعودی تا چه زمان ادامه خواهد داشت. روند افزایش قیمت در مورد کاردانو نیز توجه بسیاری از فعالان بازار را به خود جلب کرده است.

منبع: دیجیاتو

ارسال دیدگاه