پایگاه خبری وب زوم
جمعه 31 فروردین 1403
کد خبر: 6650
پ

برنامه‌ی شیائومی برای ورود به حوزه خودروهای خودران

شیائومی برنامه‌هایی برای تصاحب یک استارتاپ حوزه خودروهای خودران به نام Deepmotion با مبلغی برابر ۷۷٫۴ میلیون دلار دارد.

 

بر اساس اعلام رسمی شیائومی، این شرکت قصد دارد یک استارتاپ فعال در حوزه توسعه نرم‌افزارهای کمکی برای خودروهای خودران با نام Deepmotion را به مبلغ ۷۷٫۴ میلیون دلار خریداری کند. شیائومی در حالی برنامه‌های خود برای این اقدام را اعلام کرده که طی سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱ و به‌خصوص در بازار هند، عملکردی فراتر از حد انتظار به ثبت رسانده است.

شرکت چینی با همین عملکرد موفق شده است رقیب قدر آمریکایی خود یعنی اپل را پشت سر بگذارد و به دومین تولیدکننده گوشی‌ هوشمند در دنیا (از لحاظ تعداد فروش) تبدیل شود. به نظر می‌رسد به همین دلیل، شیائومی قصد دارد بازار خود را در حوزه‌های دیگر گسترش بدهد و خودروهای الکتریکی یکی از این بخش‌ها به شمار می‌آید.

لی جون، بنیان‌گذار و مدیر شیائومی، در حال حاضر مدیریت پروژه خودروهای الکتریکی شرکت را به عهده دارد و پیش‌تر اعلام شده بود که شیائومی سرمایه قابل توجه ۱۰ میلیارد دلاری برای دهه آینده روی این بخش سرمایه‌گذاری می‌کند.

علاوه بر این، شرکت چینی قصد دارد از طریق بخش تحقیق و توسعه داخلی خود سرمایه‌گذاری سنگینی در بخش خودروهای الکتریکی انجام بدهد تا اولین خودروی الکتریکی با برند خود را توسعه بدهد و تولید کند. تصاحب استارتاپ Deepmotion می‌تواند روند دستیابی به این هدف را بیشتر به جلو براند.

وانگ ژیانگ، مدیر شیائومی، اعلام کرده است که خرید استارتاپ Deepmotion، زمان مورد نیاز برای مارکتینگ محصولات جدید در حوزه خودروهای الکتریکی را کاهش  خواهد داد و می‌تواند باعث سرعت بخشیدن به روند تحقیق و توسعه در این بخش شود.

البته شیائومی اولین شرکت چینی نیست که به فکر سرمایه‌گذاری در بخش خودروهای الکتریکی افتاده است. پیش از این، هواوی و بایدو توسعه تکنولوژی‌های مرتبط با خودروهای خودران را آغاز کرده‌اند.

منبع: زومیت

ارسال دیدگاه