پایگاه خبری وب زوم
شنبه 1 اردیبهشت 1403
کد خبر: 6751
پ

داروی جدید سینوفارم برای درمان کرونا وارد آزمایش بالینی شد

یکی از زیرمجموعه های شرکت سینوفارم نخستین داروی کووید ۱۹ جهان مبتنی بر آنتی بادی های افراد واکسینه شده را ساخته است. این دارو اکنون اجازه آزمایش بالینی دریافت کرده است.

 

شرکت سینوفارم تاییدیه اجرای آزمایش بالینی یک داروی کووید ۱۹ را دریافت کرده که براساس ایمونوگلوبین های انسانی دریافت شده از افراد واکسینه، ساخته شده است.

این نخستین داروی کووید ۱۹ در جهان است که از پلاسمای غنی از آنتی بادی برای مقابله با ویروس جدید کرونا استفاده می‌کند. چنین دارویی پورتفولیوی شرکت چینی را برای توسعه محصولاتی که این بیماری هدف گرفته‌، گسترده‌تر می‌کند. سینوفارم تاکنون ۴ واکسن نیز برای مقابله با کووید ۱۹ توسعه داده است.

داروی آزمایشی مذکور توسط یکی از زیرمجموعه‌های سینوفارم به نام « China National Biotech Group»توسعه یافته و اجازه آزمایش بالینی دارو نیز توسط سازمان ملی محصولات پزشکی چین در ۳۰ آگوست صادر شده است.

«ژو جینگ جین» یکی از مقامات ارشد این زیر مجموعه سینوفارم می‌گوید: داروی آزمایشی مذکور با استفاده از پلاسمای افراد سالمی که با واکسن‌های ویروس غیر فعال، ایمن شده‌اند ساخته شده و حاوی سطح بالایی از آنتی بادی است.

داروی مذکور روی افرادی که مبتلا به نوع متوسط یا شدید کووید ۱۹ شده‌اند، تأثیرگذار است.

به گفته جنیگ جین این دارو مراحل آزمایش‌های پیش بالینی و تست‌های حیوانی را پشت سرگذاشته است. نتایج تست‌های حیوانی حاکی از کارآمدی داروی مذکور در کاهش علائم و خسارات ناشی از ابتلاء به ویروس بود.

منبع: ایسنا

ارسال دیدگاه