پایگاه خبری وب زوم
شنبه 1 اردیبهشت 1403
کد خبر: 6940
پ

سرمایه‌گذاری نیم میلیارد دلاری دولت آمریکا روی تحقیقات درباره کرونای مزمن

موسسه ملی سلامت آمریکا ۴۷۰ میلیون دلار به منظور تحقیق درباره کرونای مزمن سرمایه‌گذاری می‌کند. این موسسه مطالعات خود را در سراسر آمریکا انجام خواهد داد و ده‌ها هزار بیمار را زیرنظر می‌گیرد و با بیش از ۳۰ موسسه تحقیقاتی همکاری می‌کند.

 

«فرنسیس اس. کالینز»، رئیس موسسه ملی آمریکا (NIH) می‌گوید: «می‌دانیم که زندگی عده زیادی از مردم تحت تاثیر اثرات بلندمدت کووید-۱۹ قرار گرفته است. این تحقیقات می‌خواهد علت کووید مزمن را مشخص کند و پاسخ سوالاتی را بیابد که برای پیش‌گیری از این وضعیت و کمک به بهبود سریع کسانی که درگیر کرونای مزمن شده‌اند، لازم است.»

این پروژه که تحت عنوان RECOVER معرفی شده، تحقیقات متنوعی را در زمینه اثرات طولانی مدت ابتلا به کووید-۱۹ بررسی خواهد کرد. مقر اصلی این تحقیقات، دانشگاه پزشکی «لانگان» نیویورک خواهد بود که شمار بالایی از مبتلایان جدید و قدیمی ویروس کرونا را تحت نظر می‌گیرد.

پروژه RECOVER با کمک اطلاعات بالینی چندین تحقیق مختلف در نهایت به گردآوری داده‌های حدود ۴۰ هزار بیمار در ۲۰۰ مرکز مختلف خواهد پرداخت. در این مطالعات افراد با سنین، امراض و شرایط مختلف پوشش داده می‌شوند و همه چیز از مکانیزم‌های موثر بر کرونای مزمن تا روش‌های درمان آن بررسی خواهد شد.

بودجه این تحقیقات از برنامه تریلیون دلاری American Rescue Plan تامین می‌شود که در آن ۱.۱۵ میلیارد دلار به تحقیق درباره کووید مزمن اختصاص یافته است. کالینز اخیرا در یک نشست خبری گفته بود که علائم پساکرونا تنوع بالایی دارند و فهم آن‌ها نیازمند تحقیقات بیشتری است. تخمین زده می‌شود که بین ۱۰ تا ۳۰ درصد بیماران کووید-۱۹ علائم ماندگار این مریضی را تجربه کنند.

کالینز ادامه می‌دهد: «آیا مشکل خطای سیستم ایمنی است که نمی‌تواند پس از آلودگی به ویروس کرونا خودش را به حالت اولیه برگرداند؟ آیا مشکل مربوط به نوعی اختلال متابولیکی است؟ نمی‌دانیم. تنوع علائم باعث شده این تصور را داشته باشیم که کووید مزمن فقط یک بیماری نیست. بنابراین تنها راه برای پاسخ به سوالات انجام تحقیقات بسیار بزرگی است که داده‌های زیادی درباره علائم، یافته‌های فیزیکی و معیارهای آزمایشگاهی گردآوری کند.»

تحقیقات پروژه RECOVER ظرف چند ماه آینده در آمریکا انجام می‌شود.

منبع: دیجیاتو

کلید واژه : کرونا
ارسال دیدگاه