پایگاه خبری وب زوم
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403
کد خبر: 7238
پ

۴ ترفند ساده و کاربردی برای افزایش عمر باتری آیفون

در این مقاله، چهار ترفند ساده و کاربردی گفته می‌شود که بر افزایش عمر باتری آیفون شما تأثیرگذار هستند.

 

مطمئنا بارها در سایت‌های مختلف به این تیتر برخورد کرده‌اید: «بهترین ترفندها برای افزایش طول عمر باتری آیفون شما». بااین‌حال، چه کسی وقت می‌کند همه ترفندهای گفته‌شده را انجام دهد و بعد بررسی کند آیا درست هستند یا خیر. ناگفته نماند برخی از این نکات در ازای تلاش شما اصلا عمر باتری را اضافه نمی‌کنند و برخی حتی باعث کاهش آن می‌شوند.

به‌گزارش Zdnet، اگر می‌توانید صدها ترفند گفته‌شده را انجام دهید و در‌نهایت نتیجه بگیرید کدام گزینه برای دستگاهتان بهتر است، این مقاله برای شما مفید نخواهد بود؛ اما اگر می‌خواهید تنها چهار ترفند کاربردی و درست برای افزایش عمر باتری آیفون خود یاد بگیرید، به خواندن مطلب حاضر ادامه دهید. در این مقاله، چهار راهکار ساده، اما کاربردی وجود دارد که به شما کمک می‌کند برای زمان بیشتری از باتری دستگاهتان استفاده کنید.

۱. از حالت کم‌مصرف استفاده کنید

اگر باتری دستگاهتان رو به اتمام است و باید مدت بیشتری از آن استفاده کنید، حالت کم‌مصرف (Low Power Mode) بهترین گزینه برای شما است. این ویژگی تعدادی از قابلیت‌ها را غیرفعال می‌کند؛ بنابراین، ممکن است بخواهید آن را در مواقع مهم‌تری استفاده کنید. حتی با وجود غیرفعال‌شدن بعضی ویژگی‌ها، این حالت می‌تواند تنها با یک کلیک مدت عمر باتری دستگاهتان را افزایش دهد و همین مسئله آن را ارزشمند می‌کند. حالت کم‌مصرف می‌تواند در بعضی مواقع یکی از بهترین روش‌هایی باشد که بتوان با کمک آن حتی با ۲۰ درصد باتری، یک روز کامل از گوشی هوشمند استفاده کرد.

ساده‌ترین راه برای دسترسی به این حالت، رفتن به بخش تنظیمات و سپس باتری است. پس از ورود به این قسمت، حالت کم‌مصرف را فعال کنید. همچنین، می‌توانید از صفحه Control Center به این ویژگی دسترسی داشته باشید (روی نماد باتری ضربه بزنید). فعال‌کردن این ویژگی تأثیر زیادی روی عمر باتری می‌گذارد و می‌توانید به‌واسطه آن از دستگاهتان برای مدت بیشتری استفاده کنید.

۲. روشنایی صفحه را کم نگه دارید

کاهش روشنایی صفحه‌نمایش چه ازطریق Control Center و چه ازطریق Settings > Display & Brightness تفاوت زیادی در عمر باتری ایجاد می‌کند. با کم‌بودن روشنایی صفحه، هرچه بیشتر از گوشی استفاده کنید باتری بیشتری صرفه‌جویی می‌شود! این بدان‌معنا است که با ایجاد چنین تغییری، می‌توانید بیشترین تأثیر را بر مدت عمر باتری دستگاه بگذارید.

اگر آیفون جدیدتری با صفحه‌نمایش اولد دارید، تغییر تم دستگاه خود به حالت تاریک یکی دیگر از راه‌های مناسب برای صرفه‌جویی در مصرف برق است. این کار را می‌توانید از صفحه Control Center انجام دهید یا به Settings > Display & Brightness بروید. دلیل اصلی اینکه فعال‌بودن حالت تاریک در گوشی‌های هوشمند مجهز به پنل اولد می‌تواند روی افزایش عمر باتری تأثیر بگذارد، این است که در این دستگاه‌ها برای نشان‌دادن تم تاریک ال‌ای‌دی‌ها خاموش می‌شوند. این ویژگی در دستگاه‌های مجهز به پنل LCD وجود ندارد و تمام صفحه همیشه روشن است؛ به‌همین‌دلیل، فعال‌کردن حالت تاریک در این دستگاه‌ها تأثیری روی باتری نخواهد گذاشت.

باتری آیفون

۳. صفحه آیفون خود را رو به پایین قرار دهید

آیفون شما از سنسور داخلی برای تشخیص نور محیط استفاده می‌کند تا اگر صفحه‌نمایش رو به پایین بود یا دستگاه در جیب قرار داشت، هنگام دریافت اعلان صفحه‌نمایش روشن نشود. این به‌نوبه خود باعث صرفه‌جویی در عمر باتری می‌شود. درواقع، اگر این کار را انجام دهید، هرچه اعلان‌های بیشتری دریافت کنید، در عمر باتری‌تان صرفه‌جویی بیشتری کرده‌اید. شاید انجام این کار ساده باشد، اما تأثیر زیادی روی باتری آیفون شما خواهد گذاشت.

اگر جزو آن دسته افرادی هستید که حتی گوشی خاموش را نیز در دست خود نگه می‌دارید و تکان می‌دهند، برای افزایش عمر باتری دستگاه خود می‌توانید قابلیت Raise to Wake را غیرفعال کنید. برای انجام این کار، به Settings > Display & Brightness بروید. این امر به خاموش نگه‌داشتن صفحه‌نمایش هنگامی که واقعا از آیفونتان استفاده نمی‌کنید، کمک می‌کند و مصرف باتری صفحه‌نمایش و پردازنده را کاهش می‌دهد.

۴. پاوربانک به‌همراه داشته باشید

پس از انجام نکات گفته‌شده، فراموش نکنید که همیشه ممکن است در مواقع ضروری به آیفون خود نیاز داشته باشید؛ درنتیجه همراه‌داشتن پاوربانک کوچک می‌تواند به شما کمک کند. لازم نیست حتما از پاوربانک‌های بزرگ چندده‌هزار میلی‌آمپری استفاده کنید. با‌‌‌توجه‌‌به باتری گوشی‌های آیفون، همراه‌داشتن پاوربانک ۵،۰۰۰ میلی‌آمپری نیز می‌تواند مفید باشد.

منبع: زومیت

کلید واژه : ایفون باتری آیفون
ارسال دیدگاه