پایگاه خبری وب زوم
جمعه 7 اردیبهشت 1403
کد خبر: 7395
پ

اوپو ظاهرا روی تراشه‌های اختصاصی برای پرچمداران خود کار می‌‌کند

براساس گزارش منتشر شده از سوی وب‌سایت «Nikkei Asia»، اوپو در حال توسعه چیپ‌های پیشرفته‌ای برای استفاده در گوشی‌های هوشمند پرچمدار است و ظاهرا این تراشه‌های اختصاصی سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ عرضه می‌شوند.  

 

در گزارش مربوطه به این نکته اشاره شده که اوپو می‌خواهد از فناوری پیشرفته ۳ نانومتری TSMC برای تولید تراشه‌های خود استفاده کند.

در صورت عملی شدن برنامه‌ها، اوپو آخرین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند خواهد بود که کنترل طراحی و توسعه تراشه موردنیاز خود را در دست می‌گیرد. گوگل نیز گوشی‌های پرچمدار سری پیکسل ۶ را با تراشه اختصاصی تنسور رونمایی کرد. اپل و سامسونگ نیز تراشه‌های موبایل اختصاصی خود را توسعه می‌دهند. هواوی نیز قبل از تحریم‌های آمریکا همین مسیر را طی می‌کرد.

در حال حاضر اوپو تراشه‌های موردنیازش را از طریق شرکت‌های کوالکام و مدیاتک تامین می‌کند. هفته گذشته کوالکام با انتشار توییتی نسبت به توسعه تراشه‌های اختصاصی توسط شرکت‌های مختلف واکنش نشان داد. مسلما توسعه چنین چیپ‌هایی به ضرر کوالکام خواهد بود و کاهش سهم آن در بازار را در پی خواهد داشت.

طبق گزارش IDC، اوپو چهارمین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان است و ممکن است تراشه‌های توسعه یافته توسط اوپو به سرعت راه خود را در بین سایر برند‌های موبایل از جمله ویوو، ریلمی و وان پلاس باز کنند.

اواسط شهریورماه نیز شرکت چینی ویوو رسما از اولین تراشه اختصاصی خود با نام Vivo V1 رونمایی کرد. این تراشه یک پردازشگر سیگنال تصویر است. این تراشه محصول تلاش بیش از ۳۰۰ نفر در طول بیش از ۲۴ ماه است.

مهندسان ویوو به مدت ۲ سال مشغول تحقیق و توسعه بودند و در این راه با تولیدکنندگان پردازنده‌های موبایل همکاری‌های گسترده‌ای داشتند. ویوو تمام تلاش خود را کرده تا مطمئن شود که Vivo V1 ISP بدون هیچ مشکلی از نظر سازگاری با پردازنده‌های مرکزی کار می‌کند.

حال باید دید اوپو این مسیر را چگونه طی خواهد کرد و در توسعه تراشه اختصاصی خود به چه موفقیت‌هایی دست پیدا می‌کند.

منبع: دیجیاتو

کلید واژه : تراشه اوپو
ارسال دیدگاه