پایگاه خبری وب زوم
جمعه 31 فروردین 1403
کد خبر: 7754
پ

تحقیقات انگلیس از خرید ای آر ام توسط انویدیا

دولت انگلیس قصد دارد تحقیقات عمیقی در مورد برنامه‌ریزی ان ویدیا برای پرداخت ۳۰ میلیارد پوند به منظور خرید شرکت ای آر ام انجام دهد.

 

ای آر ام از برترین شرکت‌های سازنده تراشه در انگلیس است و مقامات این کشور بیم دارند نهایی شدن خرید یادشده به انحصارطلبی ان ویدیا منجر شده و امنیت ملی این کشور را به خطر بیندازد.

به گفته نادین دوریس وزیر فرهنگ و دیجیتال قرار است در مورد خرید این شرکت تولید انواع نیمه هادی که در کمبریج واقع است، تحقیقات مفصلی انجام شود. ان ویدیا یکی از بزرگترین شرکت‌های سازنده انواع سخت افزار و تراشه است و برخی مقامات آمریکایی نیز بیم دارند خرید ای آر ام توسط آن به انحصارطلبی بی سابقه آن در خود ایالات متحده منجر شود.

قرار است وزیر فرهنگ و دیجیتال انگلیس برای آغاز این تحقیقات به سازمان دیده‌بان رقابت این کشور دستورات لازم را بدهد. مقامات انگلیسی قبلاً نیز هشدار داده بودند که این خرید رقابت را در بازارهای جهانی آی تی و به خصوص در حوزه‌هایی همچون مراکز داده، اینترنت اشیا، اتوماسیون و بازی‌های ویدئویی برای دیگر شرکت‌ها دشوار کرده و باعث می‌شود دسترسی شرکت‌های دیگر به فناوری‌های کلیدی دشوار شود، زیرا ان ویدیا می‌تواند با انحصارطلبی بخش زیادی از این بازار را از آن خود کند.

منبع: مهر

کلید واژه : انگلیس
ارسال دیدگاه