پایگاه خبری وب زوم
شنبه 1 اردیبهشت 1403
کد خبر: 7919
پ

آمار توزیع نسخه‌های مختلف اندروید در سال ۲۰۲۱ منتشر شد: اندروید ۱۰ بالاتر از اندروید ۱۱

گوگل اواخر سال ۲۰۱۸ انتشار گزارش‌های ماهانه از نرخ پذیرش نسخه‌های مختلف اندروید را متوقف کرد، ولی این شرکت گهگاه هنوز هم آمار توزیع اندروید را منتشر می‌کند. جدیدترین گزارش گوگل نشان می‌دهد که ابتدا اندروید ۱۰ و بعد اندروید ۱۱ پرکاربرترین نسخه‌های این سیستم عامل هستند. در این گزارش اثری از اندروید ۱۲ دیده نمی‌شود.

 

گوگل می‌گوید اندروید ۱۱ که در تاریخ ۸ سپتامبر ۲۰۲۰ منتشر شد، روی ۲۴.۲ درصد از دستگاه‌ها نصب شده و حضور ۱۴ ماهه این سیستم عامل در بازار باعث نشده این نسخه بتواند نسخه قبلی را پشت سر بگذارد. اندروید ۱۰ که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد، روی ۲۶.۵ درصد از دستگاه‌ها فعال است و این دو نسخه در مجموع بیش از ۵۰ درصد از دستگاه‌ها را در بر گرفته‌اند.

با توجه به این که از زمان انتشار اندروید ۱۲ فقط حدود یک ماه می‌گذرد، عدم حضور این نسخه در فهرست موجود عجیب نیست. به‌علاوه، این اطلاعات ظاهرا مربوط به ۳ هفته پیش است و بر مبنای آمار دستگاه‌هایی به دست آمده که در یک بازه زمانی هفت روزه از گوگل پلی استور استفاده کرده‌اند.

در ادامه این فهرست به ترتیب نام اندروید ۹ پای با ۱۸.۲ درصد، اندروید ۸ اوریو با ۱۳.۷ درصد، اندروید ۷ و ۷.۱ نوقا با ۶.۳ درصد، اندروید ۶ مارشملو با ۵.۱ درصد، اندروید ۵ آب‌نبات چوپی با ۳.۹ درصد، اندروید ۴.۴ کیت کت با ۱.۴ درصد و اندروید ۴ جیلی بیلی با ۰.۶ درصد وجود دارد.

گوگل آخرین بار آمار توزیع اندروید را در ماه آوریل سال ۲۰۲۰ منتشر کرده بود. این اطلاعات از طریق پلتفرم Android Studio منتشر شده که نرم‌افزار پیشنهادی گوگل برای توسعه اپلیکیشن‌های اندروید است. این شرکت مدعی است که آمارهای یاد شده برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن اهمیت زیادی دارد چون نشان می‌دهد که باید بیشترین تمرکز را روی کدام نسخه‌ها بگذارند. پیش‌بینی می‌شود که گزارش بعدی در سال ۲۰۲۲ منتشر شود.

منبع: دیجیاتو

کلید واژه : اندروید گوگل
ارسال دیدگاه