پایگاه خبری وب زوم
سه شنبه 28 فروردین 1403
کد خبر: 7945
پ

ردمی نوت 11 پرو و 11 پرو پلاس احتمالا به‌زودی به‌طور جهانی عرضه خواهند شد

نسخه‌ی جهانی گوشی هوشمند ردمی نوت ۱۱ پرو و ردمی نوت ۱۱ پروپلاس احتمالا به‌زودی به بازار عرضه خواهد شد. ممکن است این محصولات ابتدا در اروپا و سپس در سایر نقاط جهان در دسترس مشتریان قرار گیرند.

 

شیائومی ماه گذشته گوشی‌های جدید سری ردمی نوت ۱۱ را در چین عرضه کرد. اکنون فهرست شدن نام نوت ۱۱، نوت ۱۱ پرو و نوت ۱۱ پروپلاس در وب‌سایت‌های گواهی‌های اروپا نشان می‌دهد این محصولات به‌زودی به‌صورت جهانی عرضه خواهد شد.

مدل‌ جهانی گوشی‌های هوشمند نوت ۱۱ پرو و نوت ۱۱ پروپلاس در اروپا وارد مرحله‌ی آزمایشی شده‌اند؛ به‌عبارت دیگر، احتمال دارد این دو محصول به‌زودی در بازارهای جهانی عرضه شوند. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که غول فناوری چینی احتمالا ابتدا گوشی‌های جدید سری ردمی را در بازارهای اروپایی عرضه خواهد کرد و پس از آن شاهد فروش این گوشی‌ها در سایر نواحی جهان خواهیم بود.

علاوه‌بر این، انتظار می‌رود شماره مدل و مشخصات فنی هر دو مدل یاد شده، با نسخه‌های چینی آن‌ها یکسان باشد. به‌طور مشابه، نوت ۱۱ پرو و نوت ۱۱ پروپلاس به‌ترتیب با شماره مدل 21091116I و 21091116UI در پایگاه داده‌ی IME و BIS دیده شده‌اند. طبق گزارش‌های قبلی، انتظار می‌رود شیائومی این گوشی‌ها را در هند با نام‌های شیائومی 11i و شیائومی 11i HeyperCharge روانه‌ی بازار کند.

قلب تپنده ردمی نوت ۱۱ پرو تراشه‌ی دایمنسیتی ۹۲۰ است؛ این پردازنده از هسته‌های CPU جدیدتر و تراشه گرافیکی Mali-G68 MC4 بهره می‌برد. دایمنسیتی ۹۲۰ مانند برادر ضعیف‌ترش از پردازنده‌ی مرکزی ۸ هسته‌ای دو کلاستر ۴+۴ بهره می‌برد که در هریک از آن‌ها هسته‌های A78 با بیشینه فرکانس ۲٫۵ گیگاهرتز و کورتکس A55 با بیشینه فرکانس ۲ گیگاهرتز تعبیه شده است. تراشه یادشده از رم LPDDR5 و حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS 3.1 پشتیبانی می‌کند؛ دو مؤلفه‌ای که می‌تواند مزیت جذابی برای گوشی‌های میان‌رده باشند.

این مدل همچنین از نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی از نوع ارگانیک ال‌ای‌دی (OLED) با وضوح تصویر Full HD پلاس و پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد. ظرفیت باتری این محصول ۵۱۵۰ میلی‌آمپرساعتی درنظر گرفته شده است و از شارژ سریع ۶۷ وات هم پشتیبانی می‌کند. ردمی نوت ۱۱ پرو به دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی مجهز شده است.

ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس، از نظر مشخصات فنی تفاوت زیادی با ردمی نوت ۱۱ پرو ندارد. این محصول نیز از پردازنده‌ی دایمنسیتی ۹۲۰ بهره می‌برد و صفحه‌نمایش OLED آن از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. دوربین این مدل نیز با ردمی نوت ۱۱ یکسان است.

نکته‌ی جالب اینکه باتری نوت ۱۱ پروپلاس ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بوده که از دو سلول ۲۲۵۰ میلی‌آمپر ساعتی تشکیل شده است و از فناوری شارژ فوق‌سریع ۱۲۰ واتینیز پشتیبانی می‌کند. بدین ترتیب ظرفیت باتری این مدل نسبت به نوت ۱۱ پرو ظرفیت کم‌تری دارد.

از سوی دیگر، مدل نوت ۱۱ تی 5G احتمالا در ۳۰ نوامبر در این ناحیه عرضه خواهد شد. چند روز قبل نیز خبری درمورد همکاری شیائومی با اپراتور هندی Reliance Jio برای آزمایش شبکه‌ی 5G گوشی نوت ۱۱ تی 5G منتشر شد که نشان می‌داد این محصول از هفت باند 5G این اپراتور

منبع: زومیت

ارسال دیدگاه