پایگاه خبری وب زوم
جمعه 31 فروردین 1403
کد خبر: 8073
پ

ابر پروژه فضایی هنسی برای سال ۲۰۲۶ معرفی شد؛ ۶ چرخ ۲۴۰۰ اسب بخار و ۳ میلیون دلار

هنسی از پروژه جدید خود با نام «Depp Space» پرده برداری کرده است. این ابرخودرو که سال ۲۰۲۶ میلادی معرفی خواهد شد دارای چیدمان صندلی الماسی شکل خواهد بود و یک کلاس جدید با نام «هایپر- GT» را به بازار خودرو معرفی خواهد کرد.

 

این محصول از ۶ چرخ و ۶ موتور الکتریکی نیرو خواهد گرفت و در مجموع در حدود ۲۴۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت.

همچنین با برچسب قیمت ۳ میلیون دلاری به احتمال زیاد گران قیمت ترین خودروی برقی تاریخ لقب خواهد گرفت.

با توجه به سابقه شرکت هنسی که ابرخودروهای بنزین سوز مجهز به موتورهای ۸ سیلندر توربوشارژر تولید می‌کند عرضه این محصول جدید کاملا دور از ذهن به نظر می‌رسید.

هنسی برای این پروژه جاه طلبانه از شاسی فیبرکربن کاملا اختصاصی بهره خواهد برد و شرکای فنی قابلی را به کار خواهد گرفت.

هنسی به دنبال احیای شاهکارهای تاریخی همچون بوگاتی رویال است و قصد دارد تا یک محصول کاملا متفاوت با عملکرد فنی بالا را طراحی و تولید کند.

آخرین دست آورد هنسی ابرخودرو F5 است که از موتور V8 مجهز به ۲ توربوشارژر نیرو می‌گیرد و حجمی برابر با ۶.۶ لیتر دارد.

این ابرخودرو توانایی تولید ۱۸۰۰ اسب بخار قدرت را دارد و حداکثر سرعت آن به ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

در حال حاضر تمامی ۲۴ دستگاه تولیدی F5 به فروش رسیده است و هنسی قصد دارد مدل سقف تاشو آن را در سال آینده میلادی عرضه کند.

پروژه «Depp Space» در سطح کاملا بالاتری قرار خواهد داشت. شاسی بسیار بزرگ‌تر است و باید فضای مورد نیاز برای قرار گیری ۳ ردیف صندلی را فراهم کند.

هنسی مدعی است که این طرح، تجمل جت‌های شخصی را به دنیای خودرو خواهد آورد. هر چرخ یک موتور جداگانه خواهد داشت. گرچه هنوز از فن آوری و مشخصات آن اطلاع نداریم.

هر موتور قدرتی در حدود ۴۰۰ اسب بخار تولید خواهد کرد و توسط شرکت کازورث انگلیس طراحی و ساخته خواهد شد. دیگر شریک هنسی دلتا موتور اسپرت خواهد بود که در کشور انگلستان قرار دارد.

در حال حاضر ریماک، پینین فارینا و لوتوس در این کلاس حضور دارند اما هیچ کدام پروژه‌ای در حد و اندازه هنسی را تعریف نکرده‌اند. هنسی قصد یک قمار بزرگ بر روی ارائه یک ابرخودرو لوکس تماما برقی دارد و اعلام کرده که ۱۰۵ دستگاه از این خودروی فوق العاده را به بازار عرضه خواهد کرد.

همچنین هنسی به زودی با ابرخودرو F5 رکورد سریع ترین خودروی تولید انبوه دنیا را خواهد شکست.

منبع: دیجیاتو

ارسال دیدگاه