پایگاه خبری وب زوم
شنبه 1 اردیبهشت 1403
کد خبر: 8195
پ

سازمان CIA از راه‌اندازی چندین پروژه با هدف نظارت بیشتر بر رمزارزها خبر داد

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) با هدف پیشگیری از جرایم سایبری و نظارت بیشتر بر بازار رمزارزها قصد دارد چندین پروژه در این صنعت راه‌اندازی کند.

 

برخی تحلیلگران بازار می‌گویند اهرم‌های نظارتی این چنینی می‌تواند بر نوسانات قیمت بیت کوین و سایر رمزارزها تاثیرگذار باشد و فشار مضاعفی را ایجاد کند. از سوی دیگر این خبر در حالی منتشر می‌شود که گفته می‌شود سازمان اطلاعات آمریکا و سازمان اطلاعات آلمان غربی در این صنعت به صورت مخفیانه در این حوزه حضور دارند و حالا صحبت از نظارت بیشتر و پروژه‌های جدید مطرح می‌شود که قابل توجه است.

از ابتدای سال جاری، جرایم مختلفی مرتبط با بازار ارزهای دیجیتال ثبت شده و همین مساله باعث شد که سازمان CIA نیز پروژه‌هایی را برای جلوگیری از جرایم مرتبط با این حوزه در نظر بگیرد.

پروژه‌های سازمان CIA برای رمزارزها

رئیس سازمان CIA از راه‌اندازی چندین پروژه مرتبط با کریپتو در این سازمان خبر داد. «بیل برنز» می‌گوید این سازمان چندین پروژه را در زمینه رمزنگاری ایجاد کرده است. برنز در اجلاس شورای مدیران عاملدر گفتگویی با وال استریت ژورنال گفت که باندهای تبهکار سایبری در حال گسترش دامنه حملات خود از نظر مقیاس حملات، تعداد و پیچیدگی آن هستند.

رمزارزها در اوایل سال جاری چندین مورد رسوایی باج‌افزاری را در کارنامه خود داشتند که یکی از مهم‌ترین آنها هک شدن خطوط نفتی  کولونیال (Colonial Pipeline) بود. چنین خبرهایی باعث شده است که سازمان CIA توجه ویژه‌ای به این موضوع نشان بدهد و تصمیم بگیرد برای پایان دادن و ساماندهی به چنین شرایطی رویکردهایی را مورد توجه قرار دهد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که سال گذشته مشخص شد شرکت رمزنگاری پیشرو سوئیسی با نام Crypto AG برای چندین دهه به صورت مخفیانه توسط سازمان CIA و سازمان اطلاعات آلمان غربی راهبرد می‌شده است. در ماه آوریل، رئیس سابق سازمان سیا، «مایکل مورل» نیز اعلام کرد که دولت‌ها باید بیت کوین را بپذیرند زیرا وی بیت کوین را موهبتی برای نظارت می‌داند  و اعتقاد دارد تراکنش‌های آن به راحتی قابل ردیابی است.

به زبان ساده باید گفت که تجزیه و تحلیل بلاک چین، ابزاری بسیار موثر برای مبارزه با جرایم و جمع آوری اطلاعات محسوب می‌شود. مورل ادعا کرده بود که با چنین رویکردی بازیگران غیرقانونی این حوزه از بیت کوین دور می‌شوند.

منبع: دیجیاتو

ارسال دیدگاه