پایگاه خبری وب زوم
جمعه 31 فروردین 1403
کد خبر: 828
پ
شرکت پست اعلام کرد:

افزایش ۳۵ درصدی ترافیک مرسولات پستی در فروردین ماه ۹۹

شرکت ملی پست در اسفندماه سال گذشته همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور با ۳۰ درصد افزایش ترافیک مرسولات پستی روبرو بوده و در فروردین ماه سال ۹۹ نیز در مقایسه با فروردین سال گذشته حدود ۳۵ درصد افزایش ترافیک مرسولات پستی را تجربه کرده است.

  شرکت ملی پست از جمله شرکت‌هایی است که از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور به خاطر قرنطینه‌ اجباری و کمپین‌های مختلف که مردم را به خرید اینترنتی دعوت می‌کرد، با افزایش مرسولات پستی روبرو بوده و فشار کاری دراین شرکت هم افزایش یافته است به خصوص با لغو پروازها و حرکت قطارها که بسترهای ارسال مرسولات به نقاط دیگر کشور بودند.

محمد اخلاقی، مدیرکل دفتر مدیریت کیفیت و امور مشتریان شرکت پست در مورد وضعیت جابه‌جایی مرسولات توسط پست در این روزها به پیوست گفت: «در اسفندماه سال گذشته با شیوع کرونا مردم مجبور به خانه‌نشینی شدند. در این روزها همچنین به واسطه کمپین‌های مختلف، مردم به خرید اینترنتی ترغیب شدند. به همین دلیل از ابتدای اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه با افزایش ترافیک در بسته‌های پستی روبرو بودیم.»

به گفته اخلاقی شرکت پست در اسفندماه سال گذشته در مرسولات پستی ۳۰ درصد افزایش داشته است و در فروردین ماه امسال نیز در مقایسه با سال گذشته حدود ۳۵ درصد با افزایش ترافیک تمام مرسولات پستی خود روبرو بوده است. او همچنین تاکید کرد: «در شرایط کنونی کشور همکاران ما در خط مقدم مبارزه با کرونا حتی در روزهای تعطیل هم خدمت‌رسانی می‌کنند و سعی داشتند در این شرایط سخت کمک حال مجموعه دولت باشند.»

او در پاسخ به این سوال که چگونه افزایش مرسولات پستی را مدیریت کردند، بیان کرد: «در این روزها در بحث قبول مرسوله، واحدهای پستی و دولتی مانند پیشخوان‌های دولت با تمام توان فعال بودند. بعد از مرحله قبول مهمترین مراحل پستی رهسپاری، آماده‌سازی و تجزیه مرسولات به نقاط کشور است. هم‌اکنون شرایط خاصی در کشور حکم‌ فرما است و محدودیت‌هایی در حمل‌ونقل ایجاد شده و بسیاری از پروازها و حرکت قطارها لغو شده‌اند. این درحالی است که هواپیما و قطارها بسترهایی هستند که ما به وسیله آنها بسته‌ها را به نقاط مختلف کشور رهسپار می‌کردیم. در فقدان این بسترها و با افزایش ترافیک مرسولات خدمت‌رسانی دشوار بود.»

اخلاقی در ادامه صحبت‌های خود به گلایه و شکایات برخی از کسب‌وکارها در تاخیرهای شرکت پست در ارسال مرسولات اشاره کرد و گفت: «تاخیرهای ما به خاطر فقدان زیرساخت‌هایی بود که در شرایط معمولی همیشه در دسترس بودند و شبکه پستی و سایر فعالان در این حوزه از آن بهره می‌بردند؛ اما اکنون در شرایط ویژه‌ای قرار داریم و ۷۰ درصد پروازها انجام نمی‌شود و حرکت قطارها به صفر رسیده است.»

براساس گفته‌‌های اخلاقی در این شرایط شرکت پست تلاش کرده تا خدمات خود را پایدار نگه دارد و از طریق تمام شبکه‌های اجتماعی مانند سایت‌ها و سامانه‌های مختلف در مورد این تاخیرها اطلاع‌رسانی کنند.

او همچنین بیان کرد: «چون پروازها لغو شده بود، این تاخیر در ارسال مرسولات در مناطق دورتر بیشتر حس می‌شود. به عنوان مثال بسته‌ای که با هواپیما دو ساعته به چهارمحال و بختیاری می‌رسید هم‌اکنون ارسال آن بسته به صورت زمینی و با کامیون یک روز و نیم به طول می‌انجامد.»

اخلاقی با اشاره به اینکه علاوه بر حذف بسترهای انتقال مرسولات،رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم باعث تاخیر در ارسال مرسولات شد، گفت: «شرکت پست برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا  از طریق بسته‌های پستی باید پروتکل‌های خاصی را در این زمینه رعایت کند تا هم همکاران و هم مردم به این ویروس مبتلا نشوند. به همین خاطر هرروز باید ضدعفونی و گندزدایی مرسولات پستی انجام شود. بسته‌هایی که از خارج کشور وارد می‌شوند، باید ۴۸ ساعت قرنطینه باشند چون احتمال می‌دهیم که آلودگی داشته باشند.با تمام این شرایط سعی کردیم با تمام توان خود  و به همراه سایر دستگاه‌ها خدمات پستی را پایدار نگه داریم.»

 

ارسال دیدگاه