پایگاه خبری وب زوم
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403
کد خبر: 850
پ
سرپرست معاونت سیاست‌گذاری و اعتباربخشی فناوری اطلاعات:

برای حمایت از کسب و کارها باید نسبت به تاثیر کرونا بر آنها شناخت دقیق داشته باشیم

سعید سلیمانی، سرپرست معاونت سیاست‌گذاری و اعتباربخشی فناوری اطلاعات گفت: برای حمایت از کسب و کارها باید نسبت به تاثیر کرونا بر آنها شناخت دقیق داشته باشیم.

شیوع ویروس کرونا در کشور، نه تنها به تهدیدی جدی برای سلامت افراد جامعه تبدیل شده است، بلکه بخش های مختلف اقتصادی نیز از اثرات منفی این ویروس در امان نمانده اند. از جمله بخش های مهمی که این روزها تحت تأثیر شدید اثرات شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است، بخش کسب وکارها است که هم بازار کسب و کارهای سنتی و هم بازار کسب و کارهای اینترنتی را شامل می شود. از این رو ایجاد تمهیدات لازم برای جبران ضررهای این کسب و کارها و حمایت از آنان برای ادامه حیات در پساکرونا لازم و ضروری است. اما قبل از آن باید بررسی کرد تاثیر کرونا بر هر کدام از کسب و کارها چه بوده است تا بتوان برنامه ریزی دقیقی برای چگونگی حمایت از آنان داشت.
سازمان فناوری اطلاعات به عنوان یکی از نهادهای تصمیم گیر و اثرگذار، پیمایشی انجام داده تا اثرات کرونا بر کسب و کارهای حوزه IT را به دست آورد. امروز سعید سلیمانی، سرپرست معاونت سیاست‌گذاری و اعتباربخشی فناوری اطلاعات در صفحه توئیتر خود این خبر را اعلام کرد و نوشت: "امروز همکارانم در سازمان، با مدیریت ونظارت سعید روشنی عزیز، با حدود ۱۰۰شرکت نوپا در حوزه‌ها و شهرهای مختلف تماس گرفتند و سوالاتی درمورد تأثیر کرونا بر کسب‌وکارشون پرسیدند. نتایج این پیمایشِ سریع، تصویری هرچند کلی از وضعیت این روزهای کسب‌وکارهای کوچک IT به ما میده."
او سپس در گفتگو با وب زوم جزئیات بیشتری درباره این پیمایش ارائه داد و اعلام کرد گزارش تهیه شده به زودی منتشر خواهد شد.
سلیمانی درباره این گزارش گفت: حدود دو هزار شرکت در سامانه نوآفرین ثبت نام کرده اند از این رو ما برای اینکه بتوانیم تاثیر کرونا را حداقل در حوزه کسب و کارهای نوپایی که به آنان دسترسی داریم بسنجیم، حدود ۱۰۰ شرکت را به صورت رندوم انتخاب کردیم و با مدیران عامل آنها گفتگویی تلفنی انجام دادیم و سوالاتی پرسیدیم که نتایج آن به صورت آماری و تا حدی کیفی به زودی منتشر خواهد شد.
سرپرست معاونت سیاست‌گذاری و اعتباربخشی فناوری اطلاعات هدف از انجام چنین پیمایشی را شناخت بهتر تاثیرات کرونا بر کسب و کارها اعلام کرد و گفت: ما به عنوان سازمانی که در تعامل با شرکت های حوزه آی تی هستیم باید نسبت به فعالیت های شرکت های این حوزه حساسیت داشته باشیم و فعالیت های آنان را به خصوص در شرایط ویژه بسنجیم. یکی از ابزارهای رسیدن به چنین شناختی انجام پیمایش هایی است که به ما نشان دهد این کسب و کارها در چه وضعیتی هستند و چقدر از فضای جدید متاثر شده اند.
سلیمانی تاکید می کند: بعد از آن می توان سیاست هایی جدید برای حمایت از این کسب و کارها داشت یا سیاست هایی قبلی را اصلاح کرد یا بهبود ببخشید.
به گفته او برای حمایت از کسب و کارها در شرایط فعلی و کم کردن تاثیر منفی کرونا نیاز به شناخت دقیق است که یکی از ابزارهای آن انجام چنین پیمایش هایی است.

ارسال دیدگاه