پایگاه خبری وب زوم
شنبه 1 اردیبهشت 1403
کد خبر: 994
پ

سرویس کنفرانس ویدیویی «گوگل میت» روزانه ۳ میلیون کاربر جدید جذب می‌کند

با شیوع ویروس کرونا بسیاری از تماس‌ها به صورت مجازی انجام می‌شود و برنامه‌های کنفرانس ویدیویی محبوبیت بالایی در میان کاربران پیدا کرده‌اند. بر اساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده از سوی مدیرعامل گوگل، روزانه نزدیک به ۳ میلیون کاربر جدید عضو گوگل میت می‌شوند و تعداد کل کاربران روزانه آن به ۱۰۰ میلیون نفر می‌رسد.

سرویس گوگل میت به محبوبیت بالایی در میان کاربران دست پیدا کرده و به صورت روزانه تعداد اعضای آن افزایش می‌یابد. اوایل ماه جاری میلادی گوگل اعلام کرد که روزانه بیش از ۲ میلیون نفر عضو این سرویس می‌شوند و حالا مدیرعامل گوگل، «سوندار پیچای» خبر از افزایش این تعداد به روزانه ۳ میلیون نفر داده. علت این رشد، افزایش استفاده از سرویس گوگل در مدارس و دفاتر کار است چرا که به علت شیوع کووید-۱۹ بسیاری از آن‌ها به صورت آنلاین برگزار می‌شوند.

سوندار پیچای در گزارش مالی فصل اول ۲۰۲۰ گوگل اعلام کرد: «هفته گذشته ما به یک موفقیت بزرگ دست پیدا کردیم. ما هم اکنون به صورت روزانه تقریبا میزبان ۳ میلیون کاربر جدید هستیم و میزان استفاده از گوگل میت از ماه ژانویه تا به امروز ۳۰ برابر افزایش داشته. در حال حاضر این سرویس ۱۰۰ میلیون کاربر فعال به صورت روزانه دارد.»

گوگل برای افزایش استفاده از این سرویس، امکان دسترسی رایگان به برخی قابلیت‌های پیشرفته را برای مشتریان خود فراهم کرد و این ویژگی‌ها تا ۹ مهر در دسترس خواهند بود. این شرکت همچنان با افزودن قابلیت‌های جدید به سرویس خود قصد دارد با زوم و مایکروسافت تیمز رقابت کند که از این ویژگی‌ها می‌توان به حذف صداهای مزاحم اشاره کرد. بر اساس گفته پیچای، تعداد کاربران گوگل میت به صورت روزانه به ۱۰۰ میلیون نفر می‌رسد که بسیار کمتر از ۳۰۰ میلیون کاربر برنامه زوم است.

آلفابت، کمپانی مادر گوگل در گزارش مالی فصل اول ۲۰۲۰ به درآمد ۴۱.۲ میلیارد دلاری و سود ۶.۸ میلیارد دلار دست پیدا کرده. بخش محاسبات ابری گوگل که شامل G Suite نیز می‌شود، در این فصل درآمد ۲.۸ میلیارد دلاری داشته که افزایش ۵۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل از خود نشان می‌دهد.

منبع: دیجیاتو

ارسال دیدگاه