پایگاه خبری وب زوم

فضای مجازی

منتشر شده در تاریخ چهارشنبه 17 اردیبهشت 1399 ساعت 11:52

فیس بوک از حذف حساب های متخلف خبر داد

شبکه اجتماعی فیس بوک از حذف ده ها حساب، صفحه و گروه متخلف در این سایت خبر داده که اطلاعات غلط و تئوری های توطئه را در مورد انتخابات ریاست جمهوری امریکا منتشر می کردند.

به گزارش وب زوم به نقل از انگجت، فیس بوک قبلا در ماه آوریل اعلام کرده بود که در صورت تخلف و انتشار اخبار و اطلاعات دروغ توسط حساب های کاربری فعال در این وب سایت آنها را تعطیل خواهد کرد.

این شرکت صفحه گروه VDARE را نیز تعطیل کرده که بر علیه مهاجرت و مهاجران به امریکا مطالبی را منتشر می کردند. فیس بوک همچنین مدعی شده برخی از صفحات تعطیل شده با ایران و روسیه در ارتباط بوده اند.

گروه QAnon نیز که صفحات و گروه های وابسته به آن در فیس بوک تعطیل شده، یک گروه تندروی دست راستی در آمریکاست که فعالیت آن قبلا در سایت ها و شبکه های اجتماعی مانند رد ایت هم ممنوع شده بود. در صفحات این گروه مطالبی بر علیه برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دولت فعلی آمریکا و مهاجران آسیایی منتشر شده بود.

فیس بوک افزوده برخی صفحات تعطیل شده، اخبار و اطلاعات دروغینی در مورد شیوع ویروس کرونا نیز منتشر می کردند و تلاش می کردند از این طریق برای جلب توجه اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری فارس