پایگاه خبری وب زوم

سرگرمی بازی

منتشر شده در تاریخ دوشنبه 5 اردیبهشت 1401 ساعت 10:41

معرفی بازی Gladiators: Survival in Rome؛ مصائب یک گلادیاتور برای بقا

Gladiators: Survival in Rome بازی نقش‌آفرینی جدیدی برای موبایل است که در آن از عناصر سبک‌های ماجراجویی، بقا و شهرسازی استراتژیک استفاده شده است.

 

Gladiators: Survival in Rome بازی نقش‌آفرینی جدیدی برای موبایل است که در آن از عناصر سبک‌های ماجراجویی، بقا و شهرسازی استراتژیک استفاده شده است. داستان بازی در امپراتوری روم باستان رخ می‌دهد و بازیکنان نقش یک گلادیاتور را ایفا خواهند کرد که باید برای بقای خود تلاش کند. قهرمان اصلی داستان در واقع از ارتش سزار فرار کرده و قصد دارد به صورت آزادانه در دنیای بازی برای بقا بچرخد و موانع سد راه خود را از بین ببرد.

در این مطلب از دیجیاتو قصد داریم بازی Gladiators: Survival in Rome را برای شما معرفی کنیم.

گیم‌پلی بازی Gladiators: Survival in Rome

بازی Gladiators: Survival in Rome

بازی دارای جهان بازی است که در آن از بسیاری عناصر تاریخی استفاده شده. همچنین بازی از سیستم ساخت‌و‌ساز و جمع‌آوری منابع پشتیبانی می‌کند، به این معنی که بازیکنان باید پس از هر مبارزه، آیتم‌های دشمنان را جمع‌آوری کنند یا با تبر و کلنگ منابعی مانند چوب و سنگ را جمع‌آوری کنند. آیتم بازی هم شامل دسته‌بندی‌های مختلفی از جمله لباس و زره برای پوشیدن یا معجون برای افزایش جان می‌شوند.

منابع بازی مانند چوب و سنگ هم برای ساخت‌و‌ساز کاربرد دارند. به عنوان مثال در ابتدا راه خود با یک پل چوبی شکسته مواجه خواهید شد که با جمع‌آوری مقدار مشخصی چوب باید آن را تعمیر کنید. علاوه بر این موارد، در بازی همچنین می‌توانید با سایر بازیکنان هم‌تیمی شوید یا به رقابت با آن‌ها بپردازید.

بازی Gladiators: Survival in Rome نسبتا ساده شروع می‌شود و در طول ماموریت‌های خود برخی اصول اولیه بازی مانند آشپزی، جمع‌آوری منابع، ساخت‌و‌ساز، ارتقا آیتم‌ها و مشاهده ماموریت‌ها را آموزش می‌دهد. بله، بازی دارای ماموریت‌هایی می‌شود که داستان اصلی و گلادیاتور داستان را تعریف می‌کند.

در شروع بازی، همه چیز بسیار خطی است و بازیکنان بیشتر سعی می‌کنند تا با مهارت‌ها و کارهای مختلف بازی آشنا شوند و برخی ماموریت‌ها را تمام کنند. بنابراین در بیشتر مراحل اولیه بازی باید ماموریت‌ها را به پایان برسانید و لوازم اولیه مورد نیاز خود برای زنده ماندن را پیدا کنید.

بازی Gladiators: Survival in Rome

بازی دارای نمایی از بالا به پایین است، یعنی شخصیت مانند بازی‌های استراتژیک از بالا دیده می‌شود، اما کنترل‌های بازی لمسی هستند. از نظر طراحی، هرچند مشکلات بسیار جزئی در بازی دیده می‌شود، اما همه چیز بسیار خوب است و تجربه آن را خراب نمی‌کند.

همانطور که گفتیم، بازی دارای عناصر اکشن بقا و شهرسازی است. در حالی که سیستم مبارزات بازی نسبتا ساده و خوب طراحی شده است، شاید تنها مشکل گیم‌پلی بازی Gladiators: Survival in Rome به سیستم «استقامت» (Stamina) شخصیت آن مربوط می‌شود. میزان آن با نوار آبی رنگ مشخص شده و زمانی که به پایان برسد، راه‌های مختلفی برای پر شدن آن وجود دارد. به عنوان مثال می‌توانید با سرعت بسیار کمی در نقشه بازی بچرخید که البته این امر ممکن است زمان زیادی شما را منتظر بگذارد. همچنین با خوردن برخی آیتم‌ها یا تماشا کردن تبلیغات می‌توانید به آن دست پیدا کنید. با این وجود، تا حدی تجربه بازی به تبلیغات وابسته است که این امر نوعی نکته منفی محسوب می‌شود.

با این حال، یکی از عناصر جالب بازی، مینی‌گیم‌ها و پازل‌های آن است که بسیار اعتیادآور هستند و بازیکنان را تا حد زیادی سرگرم می‌کنند. حتی برخی از آن‌ها نسخه بازسازی شده برخی پازل‌های محبوب سایر بازی‌ها هستند که احتمالا تجربه آن‌ها را داشته باشید.

در ادامه، نقشه بازی بسیار بزرگ و خوب طراحی شده است و به همین دلیل فضای بسیار زیادی برای کاوش بازیکنان وجود دارد و همراه شدن آن با محتوای گسترده‌ای برای تجربه، باعث شده تا بازی Gladiators: Survival in Rome خیلی زود به یک عنوان خسته‌کننده تبدیل نشود.

بازی Gladiators: Survival in Rome

سیستم مبارزات بازی نیز همانطور که گفتیم بسیار ساده و خوب طراحی شده و در طول مسیر خود سلاح‌های جدیدی کشف خواهید کرد که تمام آن‌ها قابل ارتقا هستند. با این وجود، بازی و مبارزه با دشمنان آن خیلی سخت نیست و احتمالا از همان ابتدا به راحتی قادر خواهید بود تا آن‌ها را نابود کنید، اما همه‌چیز به مرور زمان چالش‌برانگیزتر می‌شود.

همچنین نوعی حالت خودکار در بازی قرار دارد که در آن گلادیاتور داستان برخی وظایف را به صورت خودکار انجام می‌دهد. البته این حالت چندان کاربردی نیست، زیرا برای انجام برخی اقدامات جزئی مانند آیتم‌های نزدیک کاربرد دارد.

بازی Gladiators: Survival in Rome از نظر بصری نیز بسیار خوب طراحی شده و از سویی دیگر انیمیشن‌های فوق‌العاده زیبایی دارد. در بخش صداگذاری بازی نیز چیز زیادی برای شکایت وجود ندارد و هرچند تنها یک آهنگ برای آن ساخته شده و مدام پخش می‌شود اما تناسب زیادی با فضای بازی دارد. کنترل‌ها و رابط کاربری بازی مشکل چندان زیادی ندارند و بسیار استاندارد هستند و در طول تجربه چند ساعته خود از بازی، با باگ یا مشکل زیادی مواجه نشده‌ایم.

جمع‌بندی معرفی بازی Gladiators: Survival in Rome

بازی Gladiators: Survival in Rome

به طور کلی، بازی Gladiators: Survival in Rome یک عنوان مناسب برای طرفداران سبک اکشن-استراتژی است که هرچند نقص‌های کوچکی مانند سیستم استقامت دارد، اما تجربه آن در مجموع کاملا مناسب است. به عنوان یکی از نقاط ضعف بزرگ بازی، می‌توان از تبلیغات و IAP آن و همچنین سیستم پرداخت درون برنامه‌ای‌اش اشاره کرد.

جدا از آن، گیم‌پلی بازی بسیار لذت‌بخش است و ارزش تجربه بسیار زیادی دارد. محتوای بسیار زیادی در آن برای بازیکنان قرار داده شده و نقشه بازی برای کاوش و سرگرم‌کردن بازیکنان به اندازه کافی بزرگ است.

دانلود بازی Gladiators: Survival in Rome

بازی Gladiators: Survival in Rome

از زمان انتشار بازی Gladiators: Survival in Rome نزدیک به بیش از یک ماه می‌گذرد و تاکنون آمار بسیار خوبی توسط عنوان جدید Colossi Games به دست آمده است. این توسعه‌دهنده تاکنون هیچ بازی دیگری در گوگل پلی منتشر نکرده است.

در گوگل پلی، بازی بیش از یک میلیون بار دانلود شده و تاکنون به امتیاز 4.3 دست پیدا کرده است. در کافه بازار نیز بیش از 5 هزار کاربر آن را دانلود کرده‌اند و امتیاز 4.2 را به بازی داده‌اند. شرایط در اپ استور نیز نسبتا یکسان است و تاکنون امتیاز 4.7 از سوی کاربران iOS برای بازی ثبت شده است.

منبع: دیجیاتو