پایگاه خبری وب زوم

جهان

منتشر شده در تاریخ جمعه 19 اردیبهشت 1399 ساعت 13:12

حمله وزیر ارتباطات فرانسه به اپل

سدریک اُ، وزیر ارتباطات فرانسه در مصاحبه جدید خود به شرکت اپل حمله کرد و گفت: «این غول فناوری با فرانسه برای ساختن برنامه ردیابی مخاطبان خود همکاری نکرده است. » قرار است این برنامه در تاریخ ۲ ژوئن به بازار عرضه شود، اگرچه اُ گفت که این برنامه روی همه دستگاه‌ها کار خواهد کرد، اما از عدم همکاری اپل گلایه کرد.

اُ در این خصوص گفت: «اپل می‌توانست به ما کمک کند تا اطمینان حاصل کنیم که این اپلیکیشن روی آیفون‌ها بهتر عمل خواهد کرد.»
فرانسه از API و برنامه ردیابی مخاطب تخصصی گوگل استفاده نکرد و ترجیح داد برنامه‌ای را بسازد که داده‌های کاربران را متمرکز کند و بنابراین برای دریافت API واجد شرایط نیست. انگلیس نیز به طور مشابه از استفاده از فناوری ردیابی مخاطب اپل و گوگل خودداری کرده و نگرانی‌های امنیتی و حریم خصوصی را در مورد برنامه خود لحاظ کرده است.
اکنون وزیر فناوری فرانسه، سدریک اُ، عدم همکاری اپل را رفتاری اشتباه خواهنده است. برنامه فرانسه، بنام StopCovid، قرار است در تاریخ ۲ ژوئن به بازار عرضه شود، مانند بسیاری از برنامه‌های مشابه در سراسر دنیا، این برنامه از بلوتوث استفاده می‌کند تا ثبت کند که در مجاورت بیماران بوده اید یا خیر. اگر یک کاربر علائم کروناویروس را گزارش کند، برنامه هشدار را برای سایر کاربرانی که در مجاورت وی بوده اند، ارسال می‌کند.

اگرچه اُ اصرار دارد که این برنامه روی همه دستگاه‌ها کار خواهد کرد، اما از شرکت اپل توقع داشت با دولت فرانسه برای بهبود نتایج دولت فرانسه همکاری می‌کرد. او گفت: «من فکر می‌کنم که در لحظه‌ای تأسف آور قرار داریم که همه در حال مبارزه با این بیماری همه گیر هستیم. اما یک شرکت بزرگ (اپل) هیچگاه از منافع اقتصادی خود چشم پوشی نمی‌کند و به دولت برای مقابله با بحران کمک نمی‌کند. ما این رفتار را فراموش نخواهیم کرد.»

منبع: ایران آن‌لاین