امروزه اکثر مردم جهان گوشی های هوشمند در دست دارند. بخشی از سرگرمی مردم و اوقات فراغت آنها با تلفن های همراه و ابزارهایی که پلتفرم دیجیتال دارند می گذرد. بخصوص نقش این ابزارها در دوره قرنطینه پس از شیوع کرونا افزایش پیدا کرد.
طبق پیش بینی های صورت گرفته بازار تولید محتوای دیجیتال بین سال های ۲۰۱۹تا ۲۰۲۳ می تواند رشدی در حدود ۲۸۳میلیارد دلاری داشته باشد.
طبق برخی برآوردها، صنعت رسانه و سرگرمی در ایالات متحده در آمدی در حدود ۷۳۵ میلیارد در سال ۲۰۱۹ رسیده و اکنون سهم بزرگی از اقتصاد این کشور را در اختیار گرفته است.
تا سال ۲۰۲۳ تخمین زده می شود که بازاریابان بیش از ۵۰ درصد بودجه بازاریابی خود را به تبلیغات دیجیتال اختصاص می دهند و با افزایش نفوذ اینترنت تبلیغات در صفحه نمایش تلفن های همراه اهمیتی حیاتی پیدا می کند.