پایگاه خبری وب زوم

ایران

حسن روحانی:

منتشر شده در تاریخ پنجشنبه 8 خرداد 1399 ساعت 13:34

مردم در آینده می توانند به صورت آنلاین ببینند رای کاندیدها در انتخابات چقدر است

رئیس دولت دوازدهم با بیان اینکه معتقدم در آینده مردم می توانند به صورت آنلاین ببینند رای کاندیدها در انتخابات چقدر است گفت: اگر این اتفاق بیفتد شائبه های دخالت یا تقلب در انتخابات هم از بین می رود.

روحانی با بیان اینکه اقتصاد سنتی یا نفتی در حال تغییر به اقتصاد دیجیتال است گفت: در ایام کرونا خدمات  فناوری اطلاعات نمود و بروز بیشتری برای مردن داشت. ما از طریق همین خدمات توانستیم به 77 میلیون نفر وام دهیم بدون اینکه کسی به شعب بانک ها مراجعه کند بنابراین این فناوری اطلاعات بود که به ما کمک کرد.


او یادآور شد: در این ایام به مردم توصیه می شد که کمتر در خیابان ها تردد داشته باشند و مردم توانستند از طریق همین فضای مجازی خرید کنند. یا در بخش آموزش و پرورش آموزش محصلان متوقف نشد و بخش بزرگی عقب ماندگی تحصیلی از همین طریق جبران شد. اگر این زیرساخت ها و لایه های مختلف خدمات نبود چگونه می توانستیم این کار را انجام دهیم؟ 


رئیس دولت دوازدهم با بیان اینکه فناوری اطلاعات حتی در سیاست هم نقش آفرین است، ایام انتخابات را یادآور شد و گفت: در تبلیغات انتخاباتی دیواراها در حال خلاص شدن از چسباندن عکس ها می شوند. همه تبلیغات از طریق اینترنتی است. فناوری اطلاعات در انتخابات هم به نظافت و سلامت شهر کمک می کند و هم در انتخاب مردم تاثیر گذار است.


روحانی تشریح کرد: اپلیکیشن ها و شبکه های مختلف کمک می کنند مردم بتواند از طریق موبایل خود برنامه کاندیداها را ببینند و بین آنها دست به انتخاب بزنند.


او مدعی شد که دولت آماده بود انتخابات مجلس یازدهم را به صورت کامل الکترونیکی برگزار کند اما به دلیل عدم هماهنگی وزارت کشور و شورای نگهبان ان اتفاق نیفتاد. 


رئیس دولت در ادامه اظهار کرد: ممکن است در آینده هم همین ویروس کرونا باشد یا با ویروس جدید دیگری درگیر شویم بنابراین باید شرایط کشور به گونه ای باشد که مردم در انتخابات بدون مراجعه هم هویت خود را مشخص و هم فرد موردنظر خود را انتخاب کنند. حتی معتقدم مردم می توانند به صورت آنلاین ببینند رای کاندیدها چقدر است. 
روحانی تاکید کرد اگر این اتفاق بیفتد شائبه های دخالت یا تقلب در انتخابات هم از بین می رود. 


رئیس دولت دوازدهم تاکید کرد اگر می خواهیم با کشورهای دیگر در اقتصاد رقابت کنیم چاره ای نداریم جز اینکه این فضا را توسعه دهیم. 


او با برشمردن اقدامات دولت برای توسعه فناوی اطلاعات در دولت های یازدهم و دوازدهم اظهار کرد: زیربناها در این 7 سال به سرعت آماده شده و همچین اینترنت تا دورترین روستاها رفته است.


روحانی با بیان اینکه فضای اینترنتی و مجازی شرایط کشور را متحول کرده و سبک زندگی را تغییر داده است گفت: نمی توانیم بگوییم چون ممکن است کسی از این فضا سواستفاده می کند این فضا را تعطیل یا محدود کنیم.