پایگاه خبری وب زوم

شرکت‌ها فناوری های نوین

منتشر شده در تاریخ سه شنبه 18 مرداد 1401 ساعت 11:36

اپل در بتای پنجم iOS 16، درصد باتری را به نوار وضعیت آیفون‌های جدید اضافه کرد

بالاخره اپل تصمیم گرفت درصد باتری را به نوار وضعیت آیفون‌های مجهز به فیس آیدی اضافه کند.

هرچه به زمان انتشار نسخه نهایی iOS 16 نزدیکتر می‌شویم، نسخه‌های بتای بیشتری از آن با قابلیت‌های تازه در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. حالا اپل شروع به انتشار بتای پنجم iOS 16 کرده که در آن با یک تغییر کاربردی روبه‌رو هستیم: افزودن درصد باتری به نوار وضعیت آیفون‌های مجهز به فیس آیدی.

اپل تا پیش از انتشار این بتا، در حالت عادی درصد باتری را به کاربران جدیدترین آیفون‌ها نشان نمی‌داد. اما حالا کاربران می‌توانند در بتای پنجم iOS 16 در آیفون‌های مجهز به فیس آیدی به این ویژگی دسترسی پیدا کنند؛ البته برخی آیفون‌ها از آن پشتیبانی نمی‌کنند.

نمایش درصد باتری در iOS 16

اگرچه این ویژگی برای آیفون‌های مجهز به فیس آیدی درنظر گرفته شده، اما آیفون 12 و 13 مینی با نمایشگر 5.4 اینچی و همچنین آیفون 11 ظاهرا از آن محروم خواهند بود. هرچند این احتمال وجود دارد که در نسخه‌های آینده یا حتی نسخه نهایی iOS 16، این ویژگی به گوشی‌های مذکور هم اضافه شود.

اپل به علت کمبود فضا در آیفون‌های مجهز به فیس آیدی، تصمیم به حذف درصد باتری از این محصولات گرفت. بسیاری از کاربران از این تصمیم کوپرتینویی‌ها رضایت نداشتند و خواستار بازگرداندن درصد شارژ به آیکون باتری بودند؛ درخواست‌هایی که حالا پاسخ داده و کاربران آیفون‌های جدید می‌توانند از این قابلیت بهره ببرند.

در iOS 15 و نسخه‌های قدیمی‌تر، آیکون باتری بطور نمادین میزان شارژ دستگاه را نشان می‌داد، اما خبری از درصد آن در حالت عادی نبود. کاربران برای اطلاع از درصد باتری باید به کنترل سنتر می‌رفتند.

در جدیدترین بتای iOS 16 کاربران برای دسترسی به درصد باتری، باید به تنظیمات بروند و در بخش باتری، گزینه Battery Percentage را فعال کنند.

در حال حاضر بتای پنجم iOS 16 در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دارد و در آینده نزدیک اپل بتای عمومی را منتشر می‌کند. در فصل پاییز نسخه نهایی این سیستم عامل از راه می‌رسد.

منبع: دیجیاتو