پایگاه خبری وب زوم

شرکت‌ها فناوری های نوین

منتشر شده در تاریخ چهارشنبه 21 دی 1401 ساعت 15:37

اولین مک‌بوک اپل با نمایشگر OLED و طراحی باریک‌تر و سبک‌تر احتمالاً ۲۰۲۴ عرضه می‌شود

«مینگ-چی کو» تحلیلگر بازار می‌گوید اپل ظاهراً قصد دارد اولین مک بوک با نمایشگر OLED را تا پایان سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه کند.

«مینگ-چی کو» تحلیلگر بازار می‌گوید اپل ظاهراً قصد دارد اولین مک بوک با نمایشگر OLED را تا پایان سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه کند. با فناوری اولد امکان طراحی مک بوک‌های نازک‌تر و سبک‌تر برای اپل فراهم می‌شود.

تمامی مک بوک‌های موجود دارای پنل‌های LCD هستند. حتی جدیدترین مک بوک‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی اپل نیز با نور پس‌زمینه LED و ProMotion معرفی شده‌اند. اما فناوری اولد با پیکسل‌های خود‌تابش دیگر نیازی به نور پس زمینه ندارد؛ درنتیجه مک بوک‌ها می‌توانند نسبت کنتراست بهتری را ارائه دهند و طول عمر باتری آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

مک بوک‌های اپل با طراحی باریک‌تر و سبک‌تر احتمالاً سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شوند

مینگ-چی کو مشخص نکرده است که مک بوک OLED اپل مدل پرو یا ایر خواهد بود. ماه گذشته، «راس یانگ» تحلیلگر صنعت نمایشگر نیز اعلام کرده بود که اپل ظاهراً قصد دارد در سال ۲۰۲۴ مک بوک ایر جدید ۱۳ اینچی را با نمایشگر OLED معرفی کند. وی همچنین پیش‌بینی کرده است که اپل در آینده آیپد پرو ۱۱.۱ و ۱۳ اینچی را نیز با نمایشگر اولد به بازار عرضه می‌کند.

درحالی‌که به‌نظر می‌‌رسد مک‌ها و آیپدها طی چند سال آینده به نمایشگرهای OLED مجهز می‌شوند، ولی به‌نظر می‌رسد اپل واچ از این قاعده مستثنی خواهد بود. «مارک گورمن» خبرنگار بلومبرگ در گزارش دیگری به این موضوع اشاره کرده است که اپل ظاهراً می‌خواهد یک اپل واچ اولترای جدید را با نمایشگر MicroLED، روشنایی بالاتر و نسبت کنتراست بهتر و همچنین با طراحی خاص، طی سال‌های آینده عرضه کند. چند روز قبل «جف پو»، تحلیلگر مؤسسه فناوری Haitong نیز ادعا کرده بود که اپل قصد دارد سال آینده میلادی ساعت هوشمند اپل واچ اولترا را با فناوری میکرو LED و نمایشگر بزرگ‌تر به بازار عرضه کند.

باید دید کدام‌یک از پیش‌بینی‌ها در مورد محصولات اپل در ادامه به واقعیت تبدیل می‌شوند.

منبع: دیجیاتو