پایگاه خبری وب زوم

جهان

منتشر شده در تاریخ یکشنبه 29 تیر 1399 ساعت 10:52

قرنطینه و دورکاری در کاهش ابتلا به کووید۱۹ موثر است

نتایج یک مطالعه که توسط محققان انگلیسی صورت گرفته، نشان داده است که تدابیر قرنطینه به کاهش موارد ابتلا به کووید-۱۹ در کشورهای سراسر جهان کمک کرده است.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، محققان دانشگاه «آکسفورد» در انگلیس برای انجام این مطالعه که روز ۱۵ ژوئیه (۲۵ تیر) در مجله BMJ منتشر شده است، از داده های ۱۴۹ کشور و منطقه استفاده کرده اند. این مطالعه نشان می دهد که هرگونه محدودیت تردد از قبیل تعطیلی مدارس و دورکار کردن کارمندان با کاهش بیشتر موارد ابتلا به کووید-۱۹ در ارتباط بوده است.

«نظرالاسلام» از دانشگاه آکسفورد که در نوشتن این مطالعه همکاری داشت، در یک بیانیه خبری گفت: یافته های این مطالعه از تصمیمات سیاسی کشورها در زمینه اعمال فاصله گذاری اجتماعی برای رویارویی با امواج فعلی یا آتی همه گیری حمایت می کند.

وی و همکارانش در این مطالعه، موارد جدید ابتلا به کووید-۱۹ را قبل از اعمال تدابیر فاصله گذاری اجتماعی از قبیل محدود کردن برگزاری مجالس بزرگ و نیز تعطیلی مدارس، دور کار کردن کارمندان و نیز ۳۰ روز بعد از اعمال این تدابیر مقایسه کردند.

به طور متوسط چنین تدابیری ۹ روز پس از گزارش اولین مورد ابتلا به کووید-۱۹ اعمال شده بود. اما در برخی کشورها شروع اعمال این تدابیر مدت زمان بیشتری طول کشیده بود؛ برای مثال در تایلند (۵۸ روز )، استرالیا (۵۱ روز)، کانادا (۴۶ روز) و سریلانکا و انگلیس (۴۵ روز) طول کشید. فنلاند و مالزی نیز بعد از ۴۲ روز این تدابیر را اعمال کردند، در حالی که در کامبوج، سوئد و آمریکا پس از ۴۰ روز این کار انجام شد.

این مطالعه نشان داد که اعمال هرگونه تدابیر فاصله گذاری اجتماعی با کاهش متوسط ۱۳ درصدی شیوع کووید-۱۹ ارتباط داشت. بر اساس نتایج این مطالعه، ترکیب محدودیت ها در برگزاری مجالس، تعطیلی مدارس و دور کار کردن کارمندان نقش مهمی در کاهش موارد ابتلا به کووید ۱۹ داشت.

این مطالعه شواهد اولیه مهمی در زمینه اثربخشی تدابیر قرنطینه در کنترل همه گیری ویروس جدید کرونا ارائه می دهد. 

منبع: ایرنا