پایگاه خبری وب زوم

ایران رویداد

حذف بسته‌های بلندمدت اپراتور اول ارتباطی موجب گلایه کاربران در فضای مجازی شد؛

منتشر شده در تاریخ شنبه 28 تیر 1399 ساعت 13:47

همراه اول راضی، مشترکان ناراضی

کاربران در فضای مجازی می‌گویند نه‌تنها قیمت بسته‌های اینترنت به حالت قبل برنگشته است بلکه همراه اول در اقدامی یک‌طرفه و بدون توضیح برای مشترکانش، بسته‌های اینترنت پرحجم و بلندمدت را حذف کرده است. اقدامی که صدای مشترکان این اپراتور را درآورده و خواستار پاسخگویی مسئولان هستند.

«بالابردن قیمت در برخی اپراتورهای تلفن همراه، در حالی که مردم به دلیل شیوع کرونا وابستگی بیشتری به فضای مجازی پیدا کرده‌اند، غیرمنطقی و غیرمعقول است و سازمان تنظیم با آن مخالفت کرده است. برخورد قانونی با اپراتورهای متخلف از صبح با ارسال اخطار آغاز شد. قیمتها باید به قبل بازگردد»؛ این جملات توئیت حسین فلاح جوشقانی، رئیس رگولاتوری است که پس از افزایش یک شبه تعرفه اینترنت اپراتورهای کشور نوشت و به آنان هشدار داد قیمت‌ها باید به قبل بازگردد.

اپراتور همراه اول اما برای دور زدن این هشدار روش جدیدی برگزید. این اپراتور بسته‌های اینترنت طولانی‌ مدت و پرحجم خود را از دسترس مشترکان خارج کرده است؛ از این رو مشترکانش این اپراتور مجبورند به جای بسته‌های بلند مدت، بسته‌های کوتاه‌مدت را با قیمت گران‌تر تهیه کنند.

تصمیم ناگهانی و بدون توضیح همراه اول برای حذف بسته‌های اینترنت طولانی‌مدت و اجبار مشترکانش به استفاده از بسته‌های کم حجم یک ماهه یا دوماهه در شرایطی صورت می‌گیرد که شیوع ویروس کرونا نیاز مردم به اینترنت را بیش از گذشته کرده و مردم برای کاهش رفت‌وآمد و تردد در سطح شهر بسیاری از کارهای خود را اینترنتی انجام می‌دهند. به عبارت دیگر میزان استفاده آنان از اینترنت بسیار بیشتر شده است. با این حال اپراتور همراه اول بدون توجه به نیاز مردم با حذف بسته‌های اینترنت بلندمدت و پرحجم موجب سردرگمی مشترکانش شده است. مشترکانی که اکنون راهی جز اعتراض در فضای مجازی پیش روی خود نمی‌بینند و در روزهای اخیر با هشتگ وزیر جوان و همراه اول خواستار بازگشت بازشگت روال قبلی در بسته‌های اینترنت همراه اول شده‌اند.

«خاطره» یکی از این کاربران شاکی در توئیتر است که زیر توئیت جوشقانی که خبر از بازگشت قیمت‌ها اینترنت به قبل داده بود نوشت: «نه تنها قیمت‌ها به قبل بازنگشت که بسته‌های بلند مدت رو هم به کل حذف کرده همراه اول. الان بسته اینترنت حداکثر یک ماهه میشه ازشون گرفتم که تازه اونم بسته عادی که واسه مصرف تو ساعات متداول شبانه‌روز هست و سقف‌ش شده دو گیگ!!»

کاربر «امیرخان هستم» نیز با لحنی عصبانی از تصمیم یک شبه همراه اول انتقاد کرده و نوشته: «چقدر ... این همراه اول ! ۲ تا بسته اینترنت همراه کلا باقی گذاشته، یکیش گیگی ۱۰ تومن در میاد، یکیش گیگی ۷ تومن! رسما ۳برابر کردن قیمتو!» او سپس محمدجواد آذری‌جهرمی را خطاب قرار داده و به کنایه نوشته: «وزیر جوان خوابی یا بیدار؟»

کاربر دیگری با نام «حیدر» از عدم نظارت بر اپراتور همراه اول گلایه کرده و نوشته: «این چه وضعشه؟ بر اپراتور همراه اول هیچ نظارتی نیست؟ بسته پنج گیگ بین‌الملل و ده گیگ داخلی گرفتم پنج گیگ بین الملل مصرف شده و بعد ده گیگ رو غیر فعال کرده ! به همراه اول زنگ زدم میگه جدیدن اینجوریه! یعنی سی و دوتومن پول پنج گیگ اینترنت گرفتن بعدش میگه میشه امتیاز فیروزه ای بدیم.»

«سیندرلا» نیز در انتقاد از همراه اول توئیت کرده‌: «آقا بسته‌های اینترنت همراه اول چرا نیستن؟! چی شده باز؟! من بسته های یکماهه ۵ گیگ و ۱۰ گیگ استفاده میکردم ولی دیگه تو همراه من نیستن! یعنی چی؟!»

«مصطفی باقری» هم با اعلام این خبر که « همراه اول در اقدامی یکطرفه، بسته اینترنت سالانه رو لغو کرده! امروز جمعه صبح پیامک داده بسته یک ماهه برای شما رزرو شده و بسته رزرو قبلی (سالانه) رو لغو کرده. جالب اینکه امکان خرید بسته سالانه اینترنت وجود ندارد»‌ از آذری‌جهرمی پرسیده که «چرا اپراتور همراه اول بسته اینترنت سالانه حذف کرده است؟»

به جز اینها، توئیت‌های بسیار دیگری نیز در فضای مجازی در اعتراض به اقدام همراه اول در حذف بسته‌های اینترنت بلندمدت و پرحجم هر روز خطاب به این اپراتور و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نوشته می‌شود اما تاکنون پاسخی به آنها داده نشده است.