پایگاه خبری وب زوم

سرگرمی فیلم

منتشر شده در تاریخ دوشنبه 30 تیر 1399 ساعت 18:2

14 بازیگر علاقه‌مند به بازی‌های ویدیویی

نگاهی به سلبریتی‌هایی که گیمرهای خوبی هستند.


بازی‌های ویدیویی در یک دهه گذشته دوران پرفرازونشیبی را پشت سر گذاشتند و با بحران هویت دست‌وپنجه نرم کردند. بعضی از والدین و سیاستمداران معتقدند این بازی‌ها باعث نقص توجه و چاقی کودکان می‌شوند درحالی‌که دانشمندان و طرفداران فکر می‌کنند بازی‌های ویدیویی هماهنگی میان چشم و دست و تحرکات مغزی سودمندی را ایجاد می‌کنند. با وجود پیشرفتی که در 20 سال گذشته در این صنعت به وجود آمده، هنوز هم تصور کلیشه‌ای از یک گیمر، دانش‌آموز دبیرستانی تنبل و چاقی است که در زیرزمین خانه‌شان یکسره مشغول بازی است!

برای درهم شکستن این تصویر کلیشه‌ای کافی است نگاهی بیندازیم به بعضی از مشهورترین بازیگران دنیا که طرفداران سرسخت بازی‌های ویدیویی هستند؛ بنابراین ساخت فیلم یا قدم زدن بر فرش قرمز مراسم‌های پرزرق‌وبرق دلیلی نمی‌شود که برای Halo یا  Mortal Kombat وقت نداشته باشند.

14- زک افرون
 

زک افرون

 

زک افرون یکی از سلبریتی هایی است که به علت علاقه به بازی‌های ویدیویی شناخته می‌شود و این وجه از شخصیتش را در سال 2007 و هم‌زمان با میزبانی مراسم معرفی Halo 3 در لس‌آنجلس به نمایش گذاشت. جالب است بدانید «ونسا هاجنز» معشوقه آن دوره افرون به بازی‌های ویدیویی علاقه‌ای نداشت و از او خواست میان ایکس باکس و رابطه عاشقانه یکی را انتخاب کند. نهایتاً این رابطه به سرانجام نرسید و افرون ترجیح داد برای Halo 5 فرصت آزاد بیش‌تری داشته باشد.

13- میشل رودریگز

میشل رودریگز بیش‌تر در نقش زنان سرسخت و تسلیم‌ناپذیر شناخته می‌شود که ازجمله معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به خلبان شجاع آواتار (Avatar) یا راننده خیابانی لجوج سریع و خشن (Fast and the Furious) اشاره کرد؛ بنابراین تشخیص ذائقه او دربازی‌های ویدیویی کار چندان سختی نیست، رودریگز از طرفداران پروپاقرص Call of Duty و Halo است.

جالب است بدانید برای بازی در نقش یک سرباز در فیلم لس‌آنجلس (Battle: Los Angeles) از این بازی‌ها الهام گرفت.

12- ویل آرنت

 

ویل آرنت یکی از سلبریتی هایی است که هیچ ابایی از استفاده از موقعیتش برای به دست آوردن فرصت در دنیای بازی‌های ویدیویی ندارد. مثلاً او صداپیشگی دربازی‌های معروفی مثل Call of Duty: Modern Warfare 2 را تجربه کرده است.

ویل آرنت چنان در صنعت گیم غرق‌شده که میزبانی یک مجموعه اینترنتی به نام Game Chat را بر عهده داشت که در آن با دوستان گیمر مشهورش ایکس باکس بازی می‌کرد.

11- هنری کویل

اینکه هنری کویل یکی از طرفداران سرسخت بازی‌های ویدیویی است بر کسی پوشیده نیست اما در ادامه می‌خواهیم داستان بامزه‌ای از میزان علاقه‌اش برایتان تعریف کنیم.

ظاهراً کویل به‌شدت طرفدار World of Warcraft است و پیش از اینکه ایفای نقش سوپرمن در مرد پولادین (Man of Steel) به او پیشنهاد شود کاملاً در این بازی غرق‌شده بود. تا جایی که وقتی زک اسنایدر با او تماس می‌گیرد چون در لحظه حساسی از بازی قرار داشته و اصلاً دلش نمی‌خواسته حتی یک‌لحظه از کامپیوتر دور شود، تلفن را جواب نمی‌دهد!  البته بخت با او یار بود و خوشبختانه نقش به این مهمی را از دست نمی‌دهد.

10- رزاریو داوسون

میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا پوکمون بازی می‌کنند و بی‌شک یکی از دنباله‌هایی است که با گذشت 20 سال هنوز هم طرفداران زیادی دارد. اما با توجه به فضای کودکانه پوکمون پیدا کردن بزرگ‌سالانی که به انجام یک سری بازی تکراری در دنیایی رنگی علاقه‌مندند، کار دشواری است چه برسد به یک سلبریتی.

رزاریو داوسون یکی از سلبریتی هایی است که علاوه بر اینکه یکی از طرفداران پروپاقرص پوکمون است از بازی‌های دیگر نینتندو یعنی Super Mario Bros و The Legend of Zelda هم غافل نشده. علاقه وافر او به بازی‌های ویدیویی زمینه حضورش در ریبوت Syndicate و فیلم Ratchet & Clank را فراهم کرد.

9- کریستین اسلیتر

کریستین اسلیتر کار خود را با بازی در فیلم جادوگر (The Wizard) در سال 1989 شروع کرد این فیلم ساخته کمپانی نینتندو بود و به‌نوعی معرفی بازی Super Mario Bros. 3.

استلر اعتراف کرد به‌عنوان یک نوجوان دربازی‌های ویدیویی غرق‌شده بود اما زمانی که در دهه 90 فعالیت حرف‌هایش را به‌عنوان بازیگر آغاز کرد دیگر نتوانست این فعالیت مفرح را مثل سابق انجام دهد. تا اینکه وقتی برای ایفای نقش در اقتباس سینمایی Alone in the Dark آماده می‌شد، به‌شدت درگیر World of Warcraft می‌شود.

8- مگان فاکس

مگان فاکس

عمده شهرت مگان فاکس به علت بازی در فیلم تبدیل شوندگان (Transformers) مایکل بی است اما شاید ندانید او یک گیمر حرفه‌ای است. فاکس یکی از طرفداران سرسخت سری Halo است و در مصاحبه با Collider گفته از اینکه Halo: Reach را به‌صورت آنلاین بازی کند لذت می‌برد. او می‌گوید: «بقیه بازیکن‌ها تصوری از من ندارند و چون دختر هستم با اسمم شوخی می‌کنند اما نمی‌دانند که در واقع لحظات مفرحی را برایم ایجاد می‌کنند».

البته فاکس تنها به بازی‌های تیراندازی اول‌شخص علاقه‌مند نیست و از بازی‌های مبارزه‌ای دیگری مثل Mortal Kombat هم لذت می‌برد. اخیراً در مصاحبه‌ای با Cinepop گفته از ایفای نقش Kitana در اقتباس سینمایی Mortal Kombat استقبال می‌کند.

7- ساموئل ال. جکسون

ساموئل ال. جکسون با نقش جولز در فیلم پالپ فیکشنِ «کوئنتین تارانتینو» شناخته می‌شود اما جالب است بدانید صدای او دربازی‌های ویدیویی بیش‌تر از بسیاری از گوینده‌های حرفه‌ای شنیده‌شده است. همچنین او بارها در مصاحبه‌های مختلف گفته فکر می‌کند بازی‌ها می‌توانند آینده همه سرگرمی‌ها باشند. به عقیده او بازی‌های مدرن شباهت زیادی به فیلم دارند و چه‌بسا سرگرم‌کننده‌ترند.

جکسون در گفتگویی با Access Hollywood از تجربیات خود دربازی‌های ویدیویی گفته و اینکه بازی را با پونگ شروع کرده و به آتاری و بازی‌هایی مثل Space Invaders رسیده. اما در حال حاضر علاقه زیادی به GTA و  Assassin’s Creed دارد و از هر بازی تیراندازی اول‌شخصی لذت می‌برد. او حضور کوتاهی در بازی‌ جی‌تی‌ای هم داشته است. جکسون درباره صنعت گیم می‌گوید:

«من از بازی‌های تیراندازی لذت می‌برم. تمام روز یک تفنگ دستم می‌گیرم و جلوی تلویزیون می‌نشینم. یک تفنگ به من بدهید به حال خودم رهایم کنید، با اشتیاق کامل به بازی ادامه می‌دهم».

6- متیو پری

متیو پری

پس‌ازاینکه متیو پری Fallout 3 را کشف کرد آن‌قدر مشتاق این بازی ویدیویی شد که احساسات خود درباره آن را همه‌جا بروز می‌داد؛ از گفتگو با دوستان، همکاران و همکلاسی‌ها گرفته تا افرادی که در هواپیما هم‌سفرش بودند. پری تا حدی این بازی را دوست دارد که وقتی برای معرفی فیلم دوباره 17 ( 17Again) به الن شو رفت یک Xbox 360 و نسخه امضاشده‌ای از Fallout 3 را هدیه داد. بعداً در مصاحبه گفت: «من عاشق این بازیم و آن‌قدر بازی کردم که دستم آسیب دید و مجبور شدم از دکتر بخواهم با تزریق دارو در دستم از دردش کم کند».

ظاهراً این گفتگو توجه Bethesda و Obsidian را جلب می‌کند و پری موفق به صداپیشگی شخصیت بنی در Fallout: New Vegas می‌شود.

5- جسیکا آلبا

جسیکا آلبا

جسیکا آلبا ستاره فیلم‌های چهار شگفت‌انگیز (Fantastic Four) و شهر گناه (Sin City) علاقه زیادی به بازی‌های کامپیوتری دارد و زمانی که نوجوان بود به بازی‌های نینتندو معتاد بود.

«من با Bomberman، Pac-Man، Super Mario Brothers و Zelda بزرگ شدم. آدم کوچولوهایی که به‌سختی راه می‌رفتند و دینگ‌دینگ موسیقی چاشنی‌شان می‌شد.»

البته او هنوز هم این علاقه به نینتندو را حفظ کرده و حالا یکی از بزرگ‌ترین طرفداران وی اسپورتس (Wii Sports) است. آلبا دراین‌باره می‌گوید: « من فکر می‌کنم Wii باعث می‌شود آدم‌ها از جایشان بلند شوند. شما می‌توانید ساعت‌ها یکجا بنشینید و بازی کنید و مغزتان را کاملاً خسته کنید درحالی‌که با Wii روی پاهایتان می‌ایستید و جنب‌وجوش می‌کنید. جنبه جسمانی این بازی عالی است به‌خصوص برای بچه‌ها و به علت کالری سوزی از واژه رژیم Wii برای بازیکنان فعال استفاده می‌شود.»

همچنین آلبا از طرفداران Nintendo DS بوده و ظاهراً بعد از پایان فیلم‌برداری چهار شگفت‌انگیز به همه دوستان بازیگرش DS هدیه می‌دهد. او اخیرا از بازی‌های چالش‌برانگیز و خیلی سخت هم استقبال کرده و طرفدار سری سولز شده است.

4- بن فاستر

بن فاستر به‌عنوان بازیگری که پیش از ایفای نقش درباره آن تحقیقات گسترده‌ای می‌کند، هنگام بازی در فیلم وارکرفت به بازی ویدیویی World of Warcraft اعتیاد پیدا می‌کند!

فاستر می‌گوید تجربه او در WoW با سه هفته بازی انفرادی شروع شد و هدف او تنها این بود که از دنیای آن سر درآورد اما کم‌کم وارد بازی گروهی شد. کار تا جایی بالا می‌گیرد که فاستر 18 ساعت از روز را صرف بازی با گروه‌های مختلف می‌کند؛ بنابراین اگر در سال 2014 بازیکن حرفه‌ای WoW بودید احتمالاً با او بازی کردید!

نکته جالب اینکه فاستر با نامزدش «رابین رایت» از طریق دعوت او به جلسات بازی‌اش آشنا می‌شود. البته رایت با این دنیا بیگانه نبود چون بازی ویدیویی از یکی از فیلم‌هایش یعنی The Princess Bride ساخته‌شده است.

3- مایکل فاسبندر


مایکل فسبندر

فاسبندر بیش‌تر برای ایفای نقش مگنتو در سری مردان ایکس (X-Men) شناخته می‌شود و البته ستاره فیلم  Assassin’s Creed هم هست. او یکی از طرفداران پروپاقرص این سری از بازی‌های ویدیویی است به همین دلیل با اشراف کامل بر نقش انگیزه زیادی برای درخشش در فیلم داشت. البته فیلم  Assassin’s Creed با شکست تجاری مواجه شد و نتوانست نظر مثبت منتقدان را به خود جلب کند.

2- دنیل کریگ

دنیل کریگ

شاید ندانید دنیل کریگ ستاره چهار قسمت اخیر جیمز باند، بازی ویدیویی جیمز باند را خیلی دوست دارد همین بازی او را به ایفای نقش مامور 007 علاقه‌مند کرد. کریگ معتقد است بازی‌های ویدیویی به او برای ایفای نقش کمک می‌کند به همین دلیل برای فیلم گاوچران‌ها و بیگانگان (Cowboys and Aliens) علاقه زیادی به Halo پیدا کرد.

دنیل کریگ در مصاحبه‌ای در سال 2010 از علاقه به بازی در اوقات فراغتش گفت:

«وقتی بازی می‌کنم کاملاً به کسی تبدیل می‌شوم که ماجرایی بزرگ و پرشاخ و برگ را تجربه می‌کند. بازی‌های خیلی خشن را فقط می‌توانم برای نیم ساعت تحمل‌کنم و بعدش احساس پلیدی می‌کنم. فکر می‌کنم در Vice City  هجده تا ماشین دزدیدم و خب فعلاً کافی ست».

البته آقای جیمز باند برعکس زک افرون برای احساسات معشوقه سابقش «ساتسوکی میچل» احترام قائل بود:

«باید وقت مناسبی را برای بازی انتخاب کنم چون اگر معشوقه‌ام کنسول بازی را ببیند کار تمام است. معمولاً وقتی آخر هفته‌ها خانه نیست زمان مناسبی است پس تلفنم را خاموش می‌کنم و چند ساعت کسی را نمی‌بینم. البته زمان آزاد زیادی برای بازی ندارم و ترجیح می‌دهم اوقات فراغتم را با آن پر نکنم».

1- میلا کونیس

میلا کونیس در گفتگویی در Comic-Con 2012 اعتراف کرد به وارکرافت اعتیاد پیدا کرده است. البته او پس‌ازاین بازی به Call of Duty روی می‌آورد و می‌گوید کشتن زامبی‌های نازی او را به‌شدت خوشحال می‌کند.

میلا کونیس می‌گوید: «Call of Duty واقعاً سرگرم‌کننده است. شما می‌توانید تعداد زیادی از زامبی‌ها را بکشید، مثلاً از پنجره آویزان شوید و آن‌ها را قلع و قم کنید، البته شاید خیلی در این کار خوب نباشم ولی به معنای عدم تلاشم نیست».

منبع: ویجیاتو